Ursprungligen postat av elanen
Visa inlägg
Visst blir det fel ibland även den bästa konstruktör tabbar sig ibland, men det viktiga är att stå för det man gör och ta konsekvenserna av det, detta har tyvärr inte Fiskars gjort, däremot tog ju Uttern sitt ansvar när det kom fram att bottnarna på vissa båtar var sned och hoppas Crescent gjorde det med men det vet jag inte.
På min fråga varför Fiskars inte kallade tillbaka alla Buster L svarde chefen jag talade med att det skulle kosta för mycket i reda pengar och dålig PR och det hade ju enligt honom inte inträffat någon "allvarlig" incident alltså ingen har ännu dött av detta och då låter De locket ligga kvar på och spar massa pengar samtidigt som de fortsätter att sälja en potentiellt farlig båt till ovetande kunder.
Han försökte även förmå mig att inte sprida detta då det kunde orsaka förluster för Fiskars, men det klargjorde jag att han kunde glömma vilket väl framgår ganska klart av vad jag skriver?!
Kommentera