Buster L eller Ryds 478 gt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster L eller Ryds 478 gt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
    Jag tror jag vet vad som står ungefär...."Dom är livsfarliga när nosen tippar ner under ytan"....ungefär så...
    Vissa verkar vara livrädda för detta. HAR ALDRIG varit problem för mig! Viist, nosen har dippat ner nån gång och grävt upp nån våg, men den är lika snabbt uppe igen.. Å durken är kliniskt ren... Nej fördelarna med Buster L är så många att de spelar mindre roll! OBS! De har hänt mig typ 5ggr på lika många år så de är inte jämt precis...
    Du har uppenbarligen aldrig blivit kastad över pulpeten då båten tar tvärstopp
    eftersom den går som en bärplockare snett ned i vattnet .

Keijo , som körde , bröt bägge tummar eftersom han , orutinerat nog , hade
    dem på insidan ratten , jag bröt två revben då jag flög från roddarbänken .

Det var inte roligt alls att ösa nästan knädjupt vatten ur båten då man var
    mörbultad och hade brutna revben , men alternativet var värre......
    Spiggpimplare

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
      Har du hört ngt om den Nya Buster L modellen ? Den skall tydligen bete sig mycket bättre, men man kanske skall vänta och se,höra
      Fiskars påstod att de byggde om fören på den from -04 men samma sak har hänt med båtar så sent som -07 bekräftadt och senare men då obekräftade incidenter vad jag kan bedömma av de nya så är ingen skillnad gjord på de nya heller.

Fiskars frötroende i ämnet är sedan länge förbrukat då de var väl medvetna om problemet redan -03 då min olycka hände och deras produktutvecklingschef på HK i Finland som jag pratade med försökte få mig att lova att inte sprida vidare det faktum att Fiskars vet om felet men inte återkallar eller åtgärdar felet, han ville tom att jag skulle skriva på tystnadlöfte men då fick jag nog och talade istället om att jag kommer att göra allt jag kan för att sprida detta innan liv förloras!

Kommentera

Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
        Jag tror jag vet vad som står ungefär...."Dom är livsfarliga när nosen tippar ner under ytan"....ungefär så...
        Vissa verkar vara livrädda för detta. HAR ALDRIG varit problem för mig! Viist, nosen har dippat ner nån gång och grävt upp nån våg, men den är lika snabbt uppe igen.. Å durken är kliniskt ren... Nej fördelarna med Buster L är så många att de spelar mindre roll! OBS! De har hänt mig typ 5ggr på lika många år så de är inte jämt precis...
        Du har en underlig och för din egegn säkerhet dålig inställning till detta, som flera beskrivt här så handlar det om allvarliga incidenter med personskador och risk för förlust av liv, i mitt fall gick båten ner i marvatten (hela båten vattenfylld upp till relingen) jag som körde slungades framåt och slog huvudet i ramen runt rutan med ett jack i pannan och yrsel som följd, polaren kastades framåt raklång i vattent inuti båten då min hade enkelpulpet, de sk självlänsarna hade inte en chans att få ut vattnet utan det blev att ösa med vad som fanns = ankarhinken och fiskbaljan

Såna här saker ska aldrig inträffa om en båt är rätt byggd vilket Buster L inte är, så tänk om och tänk rätt så lever du längre ute på sjön!

Kommentera

Har en Buster m och är riktigt nöjd med den, riktigt stora ytor att röra sig på jämfört med rydsen.
          Och går kanon i sjön.
          Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Nu duggar råden tätt här..
            Men om du är inne på Buster så ta och kolla upp Big Buster.
            En polare till mig har avverkat två sådana (en fick en skada när vi körde sten till en brygga och den senare byttes till förmån för hyttbåt).
            Big Buster är riktigt bra båtar tycker jag, stabila och trygga i sjön, möjligen lite stampiga, så har dom en öppen planlösning vilket inte är helt fel om man ska fiska.

Kolla dock skrovet noga om du ska köpa alubåt med några år på nacken!

Tyvärr är Big Buster rätt ovanlig och de båtar som dyker upp brukar kosta en slant och många gånger vara rätt "välanvända", men hittar du en fin till ett pris du kan acceptera så har du i mina ögon en kanonbåt!

Meddela gärna vad det blir/blev tillslut, alltid kul med båtar och idéer kring båtar.
            Ursprungligen postat av boman1979
            zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
            :

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
            10 svar
            16 027 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69