Bästa ekolod under 2000:- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa ekolod under 2000:-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bästa ekolod under 2000:-

    Tjena!

    Söker ett bra ekolod för under 2000kr, jag har hört att Eagle Cuda 300 är bra lod stämmer det?

    eller är detta något att ha?

    http://www.skovdenatur.nu/produkt.asp?id=724

    Menyn ryktas vara sådär. :/

  • #2
    Försök hitta en oberoende blindtest för att vaska fram guldkornen, annars lär du bara få förslag på de vanligast förekommande..
    Det är ju elektroniken som är avgörande för resultatet, så vet du bara innehållet, köp den billigaste som f.ö motsvarar dina krav.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av uppköparn Visa inlägg
      Försök hitta en oberoende blindtest för att vaska fram guldkornen, annars lär du bara få förslag på de vanligast förekommande..
      Det är ju elektroniken som är avgörande för resultatet, så vet du bara innehållet, köp den billigaste som f.ö motsvarar dina krav.
      Hmmm, skulle vilja påstå att handhavandevänlighet,funktionalitet och pålitlighet är vad man bör titta på,inte priset i sig...de
      "guldkorn" uppköparen hoppas på finns helt enkelt inte...de mest vanligt förekommande loden är just vanligt förekommande för att de är pålitliga och fungerar som de skall år ut och år in...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        Hmmm, skulle vilja påstå att handhavandevänlighet,funktionalitet och pålitlighet är vad man bör titta på,inte priset i sig...de
        "guldkorn" uppköparen hoppas på finns helt enkelt inte...de mest vanligt förekommande loden är just vanligt förekommande för att de är pålitliga och fungerar som de skall år ut och år in...
        Varför skulle inte guldkorn finnas, det gör ju det med allt annat, å ekolod innehåller ingen elektronik eller annat som inte andra kan använda sig av. Felet är att vi bara är så konservativa att nyheter måste komma från användare i andra länder än Sverige ..., men sök å du skola finna :-)
        Nu kan jag inte mer kring det här än hur ett ekolod fungerar, men det finns ju sidor som t.ex den här att börja leta guldkorn på: http://www.fishfinder-store.com/howfifiwo.html
        Senast ändrad av uppköparn; 2012-06-03, 20:17.

        Kommentera


        • #5
          Lägg till några hundra så får du ett Lowrance Mark 5x, jag köpte ett sådant för några månader sen och är hur nöjd som helst!
          Alla fiskar är drömfiskar

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av uppköparn Visa inlägg
            Varför skulle inte guldkorn finnas, det gör ju det med allt annat, å ekolod innehåller ingen elektronik eller annat som inte andra kan använda sig av. Felet är att vi bara är så konservativa att nyheter måste komma från användare i andra länder än Sverige ..., men sök å du skola finna :-)
            Nu kan jag inte mer kring det här än hur ett ekolod fungerar, men det finns ju sidor som t.ex den här att börja leta guldkorn på: http://www.fishfinder-store.com/howfifiwo.html
            Nej, det finns inte alls med allting annat...ett fåtal saker kanske,men inte allting.Men att diskutera detta med en som säljer
            påstådda sådana saker och tro att diskussionen blir rättvis och sanningsenlig tror jag inte mycket på så jag tackar för mig i denna fråga...
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av McPehrson Visa inlägg
              Lägg till några hundra så får du ett Lowrance Mark 5x, jag köpte ett sådant för några månader sen och är hur nöjd som helst!
              Jag glömde nämna att det ska vara ett portabelt ekolod , men jag gillar Eagle cuda's enkla och tydliga skärm.

              Sen är det bara fiske i sjöar och älven som gäller

              Gärna tips på lod ni haft/hört är bra.

              Kommentera


              • #8
                som pcpehrson sa så är lowrance mark 5x ett väldigt prisvärt lod.

                Är värt några xtra hundralappar och en modifiering till portabelt, via en sugpropp där bak kanske?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  Nej, det finns inte alls med allting annat...ett fåtal saker kanske,men inte allting.Men att diskutera detta med en som säljer
                  påstådda sådana saker och tro att diskussionen blir rättvis och sanningsenlig tror jag inte mycket på så jag tackar för mig i denna fråga...
                  Synd att du har den inställningen, men den är väldigt svensk..., därför saknar vi åxå ett konkurerande utbud av varor inom många områden, men allt fler upptäcker hur mycket bra produkter till långt bättre pris än i Sverige det finns att köpa inom EU å överger den rent svenska handeln.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                  1 216 svar
                  156 041 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg HenkeW
                  av HenkeW
                   
                  Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                  12 svar
                  2 708 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Piscantur stercore  
                  Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                  27 svar
                  1 989 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gabbu
                  av gabbu
                   
                  Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                  2 svar
                  499 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg profilnamnet  
                  Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
                  5 svar
                  409 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Amiala
                  av Amiala
                   
                  Arbetar...
                  X