Ursprungligen postat av landkrabban;798162[I
Jag hittade inte hit själv. Det var Gunnar "Elanen" Jansson som ledde mig i handen och bad mig börja skriva här ... På den vägen är det och det har jag inte ångrat sedan jag skrev mitt första inlägg här på FiskeSnack i januari 2005.
Som svar på dina frågor brukar jag säga att skillnaden mellan att ha ett ekolod i båten eller inte är ungefär lika stor som att kunna se med båda ögonen eller att springa i skogen med förbundna ögon...
Nästa steg är att se den enorma skillnaden av information man får hos ett färgekolod och den information ett svartvitt ekolod ger. Ytterligare nästa steg är att upptäcka skillnaden mellan ett färgekolod med GPS och kartplotter jämfört med ett vanligt ekolod utan GPS.
Om jag själv får välja mellan ett äldre, svartvitt digitalekolod med hög upplösning och ett modernare färgekolod med något lägre upplösning väljer jag tveklöst färgekolodet. Skillnaden mellan svartvita ekolod och färgekolod är ungefär lika stor som skillnaden mellan en svartvit TV och en TV i färg. Skulle jag även se på fabrikaten då väljer jag helst bland två favoritmärken. Är det ett Carl Lowrance, Lowrance-ekolod eller ett Tom Manns Humminbird ekolod med bland valen väljer jag något av dessa fabrikat.....
Nobody & Nothing is forever!
Old Firehand
tålamod kanske du mäktar med att försöka svara. (Utan någon alltför dräpande kommentar

) Hoppas att din biceps är ok till våren så vi får följa dina gösrapporter igen denna sommar!
Kommentera