Portabelt ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portabelt ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av McPehrson Visa inlägg
    Viktigt och viktigt, det ska ju normalt inte hända något men risken för kortslutning finns alltid så då känns 20kr för en säkringshållare på biltema som en billig försäkring.
    Inte så kul att sitta med ett bränt lod och tänka "varför satte jag inte på en säkring".

Jag tycker iaf det är skönare att vara säker än att chansa när det handlar om så lite sett till tid och pengar
    Du har så rätt så! Köpte 2 säkringshållare igår på Biltema för 20kr/st (ser exakt likadana ut som de som medföljer vissa Lowrance lod) och ett gäng 3A säkringar. Den ena kopplades till Elite 4:an och den andra till min "nya" LCX 26c HD jag fick igår. Tog kanske 20 minuter att skarva ihop på båda och det funkar perfekt, och tar knappt någon plats i lådan.

Känns lite säkrare nu! Man kan ju undra varför jag ens tvekade innan...
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Sv: Portabelt ekolod

Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
      ....Luskade fram att det hette amplyfier eller ngt sådant.

Är det någon som vet om Mark 5x versionen har denna funktion med?
      Fyller på lite.

denna fråga och många andra kan besvaras av de eminenta emulatorerna på http://www.lowrance.com/en-US/Suppor...uct-Emulators/
      Kan tänka mig att fler än en individ sitter o funderar hur ett tänkt lod funkar egentligen... Åtminstone funktions och handhavandemässigt.

Nästa steg är, antar jag, att begripa på vilket sätt just denna funktion påverkar ens fiske....och till vilken grad färg hjälper att tolka informationen. Svaret finns i andra trådar med inlägg av folk som faktisk vertikalar

Kommentera

Och för dem som inte orkar/kan bygga eget så hittade jag detta på Tradera

Kommentera

Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
          Fyller på lite.

denna fråga och många andra kan besvaras av de eminenta emulatorerna på http://www.lowrance.com/en-US/Suppor...uct-Emulators/
          Kan tänka mig att fler än en individ sitter o funderar hur ett tänkt lod funkar egentligen... Åtminstone funktions och handhavandemässigt.

Nästa steg är, antar jag, att begripa på vilket sätt just denna funktion påverkar ens fiske....och till vilken grad färg hjälper att tolka informationen. Svaret finns i andra trådar med inlägg av folk som faktisk vertikalar
          Har faktiskt testat några av emulatorerna någon vecka sen. De gamla X och LCX varianterna funkade inte i Windows 8 och Windows 7 hur jag än gjorde. Men Elite-emulatorn och de nyare funkar perfekt. Bra om man vill få en överblick på hur det kommer att se ut.
          Ganska nice att man kan förstora hela emulator-fönstret (dra med musen) till önskad storlek.

På så sätt får man en uppfattning om hur stor skärmen blir i verkligheten, om man då mäter tex 5 eller 7 tum på diagonalen och förstorar därefter. Smart där, Lowrance!
          Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	724,6 KB
ID:	1767815
            Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	737,8 KB
ID:	1767816

Portabelt Elite 5x. Classe-låda, mobbeställ, och gammalt liggunderlag.

Kommentera

Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
              Portabelt Elite 5x. Classe-låda, mobbeställ, och gammalt liggunderlag.
              Stiligt, smart lösning innanför lådan också!

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                Stiligt, smart lösning innanför lådan också!
                Copy with pride... mobbehållaren skulle önska en glattare yta men en välplacerad loska gör nog jobbet!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                72 svar
                6 228 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg tobs
                av tobs