Skepp o hoj!
Ny användare på forumet, men passiv som läsare i något år
Nu är det så att jag har totalt fastnat i fisketräsket, från att tidigare bara flugfiskat på sommaren efter harr och öring.
Det har införskaffats båt, jerk-utrustning och mycket mera under de senaste åren.
Just nu sitter jag mest i en gammal plasteka och fiskar så ofta tid finnes.
Gädda är det som jag lagt ner mest tid på hittills, vilket faktiskt börjar fungera riktigt bra. Men 10-kilos målet är fortfarande inte uppfyllt...
Det finns också en del gös i sjön jag fiskar mest, så har börjat kolla mer och mer på ekolod.
Nu till frågan:
Vad är det för skillnad på de olika givarna till Elite-7 HDI?
- 10672 83/200kHz
- 10976 83/200kHz & 455/800kHz
- 10977 50/200kHz & 455/800kHz
- 10677 50/200kHz
Är det DSI inbyggt i alla dessa?
Anledningen till att jag vill ha ett litet "bättre" lod är att jag tänkt köpa en rejälare bättre båt inom en framtid och tänkte att man skulle kunna flytta med lodet till den.
Skitfiske!
/M
Ny användare på forumet, men passiv som läsare i något år

Nu är det så att jag har totalt fastnat i fisketräsket, från att tidigare bara flugfiskat på sommaren efter harr och öring.
Det har införskaffats båt, jerk-utrustning och mycket mera under de senaste åren.
Just nu sitter jag mest i en gammal plasteka och fiskar så ofta tid finnes.
Gädda är det som jag lagt ner mest tid på hittills, vilket faktiskt börjar fungera riktigt bra. Men 10-kilos målet är fortfarande inte uppfyllt...

Det finns också en del gös i sjön jag fiskar mest, så har börjat kolla mer och mer på ekolod.
Nu till frågan:
Vad är det för skillnad på de olika givarna till Elite-7 HDI?
- 10672 83/200kHz
- 10976 83/200kHz & 455/800kHz
- 10977 50/200kHz & 455/800kHz
- 10677 50/200kHz
Är det DSI inbyggt i alla dessa?
Anledningen till att jag vill ha ett litet "bättre" lod är att jag tänkt köpa en rejälare bättre båt inom en framtid och tänkte att man skulle kunna flytta med lodet till den.
Skitfiske!
/M
Kommentera