Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wahlqvisten
    replied
    Hej

Det jag undrade är om lowrance håller på med möjligheten att skapa kartor direkt i ekolodet så att man inte behöver lägga upp loggas data.

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av fraske Visa inlägg
    Så finns egentligen ingen mening med att skaffa edge då om man endast vill få loggarna uppdaterade snabbare? Och inte bryr sig om dom andra funktionerna som man får med edge.
    Korrekt.

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av Wahlqvisten Visa inlägg
    Lite nyfiken om någon vet hur det ser ut med motsvarigheten till humminbird autochart live för lowrance ekolod. Är det något som kommer komma snart eller ligger det några år framåt i tiden?

Lämna en kommentar:

• fraske
    replied
    Så finns egentligen ingen mening med att skaffa edge då om man endast vill få loggarna uppdaterade snabbare? Och inte bryr sig om dom andra funktionerna som man får med edge.

Lämna en kommentar:

• Wahlqvisten
    replied
    Lite nyfiken om någon vet hur det ser ut med motsvarigheten till humminbird autochart live för lowrance ekolod. Är det något som kommer komma snart eller ligger det några år framåt i tiden?

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av fraske Visa inlägg
    Men om man har edge så processas ekolodsloggarna direkt då så man kan använda dom efter nån timme när det är färdigt? Och slå samman dom med befintlig loggning över sjön? Känns surt att behöva vänta 3 månader eller mer per logg....
    Nei. Dine logger legges ikke til Social Map fortere med Edge.

Lämna en kommentar:

• -nesse-
    replied
    Jo det borde gå att få ut en färdig karta till ekolodet samma kväll, i värsta fall morgonen efter, men definitivt en kortare tid än 3 månader.

Lämna en kommentar:

• fraske
    replied
    Men om man har edge så processas ekolodsloggarna direkt då så man kan använda dom efter nån timme när det är färdigt? Och slå samman dom med befintlig loggning över sjön? Känns surt att behöva vänta 3 månader eller mer per logg....

Lämna en kommentar:

• -nesse-
    replied
    Hej
    Är helt ny på detta precis som du. Edge går snabbare ja, men det är fortfarande processtid(mer än en timme för att sammanfoga loggar). Social map har jag laddat upp till, men har fortfarande inte sett något där på 10 dagar. Jag blev mycket besviken på c-map genesis överlag och skulle nog lagt pengarna på reefmaster istället för edge så här i efterhand. Jobbar dagligen med GIS och kartframställning så långsamma webläsarbaserade tjänster som genesis känns som medeltiden...

Lämna en kommentar:

• fraske
    replied
    Hej! Skaffade ett nytt lod för några månader sen (hds9 gen3). Har lyckats och ladda hem en befintlig karta som andra har spelat in i min sjö funkar utmärkt.
    Har dock loggat 3 spår själv som jag har laddat upp direkt ifrån lodet till insight Genesis (c-map) första loggen va för ca 2 månader sedan. Står dock fortfarande 3 ekolodsloggar processas på hemsidan. Brukat det ta så lång tid?
    Blir det nån skillnad om jag skaffar edge kan jag se dom direkt då?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
2 svar
197 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Miller_time  
Startad av Miller_time, 2025-03-30, 18:07