Jag har 0 erfarenhet av öppet hav, och inte jättestor båt, så jag får väl se hur långt jag vågar ge mig ut. Morups bank, och ev ut till middelgrundet kanske? Du får gärna komma med fler och bättre förslag!
Jag har husvagnen uppställd i Olofsbo och hade tänkt ta med båten dit i veckan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Mjo, kan göra det hemma, men nu var det en nödlösning till sjöss.Ursprungligen postat av 2dojor Visa inläggJag laddade ner Kattegatt i lördags till mitt elite7 i lördags, och då var det inga problem i alla fall. Planerar med ta en tur från glommen/Olofsbo senare i veckan.
Vart bär det av?
Lämna en kommentar:
-
Jag laddade ner Kattegatt i lördags till mitt elite7 i lördags, och då var det inga problem i alla fall. Planerar med ta en tur från glommen/Olofsbo senare i veckan.
Lämna en kommentar:
-
Var ute på havet och testade nya ekolodet, elite 7ti, men hade glömt sjökortet, så korkad man kan vara...
Iallafall finns det möjlighet att ladda ner kust/havskartor via gofree shop/insight genesis i lodet?
detta var kartorna jag försökte få ner, men när jag kollade runt fanns bara "Land" "län" "kommun" och hittade ingen möjlighet att ladda ner havskartor, är det något jag missade, eller är det regler som gör att det inte får finnas i den?
Lämna en kommentar:
-
Hej
Tack för alla svar på mina förvirrade frågor, tur att du finns på detta forumet Erik.
Lämna en kommentar:
-
Det gjenstår å se, men Q3 2018 har vært nevnt som mulig release.
Lämna en kommentar:
-
Ok då förstår jag, kommer det komma ett liknande system för c-Map genesis så att man kan skapa djupkarta live?
Lämna en kommentar:
-
Nei.
Navionics Sonarcharts har ikke noe med C-Map Genesis å gjøre. Du kan ikke bruke SC Live «oppå» Genesis.
Du kan dog bruke Genesis og SC Live samtidig med noen forbehold:
1 - Siden HDS har to minnekortporter kan du bruke både Genesis og Navionics samtidig på delt skjerm.
2 - På modeller med WIFI kan du bruke Genesis på plotteren, og SC Live på mobil/ nettbrett siden WIFI-feeden inneholder dybdedata som Navionics appen bruker til SC Live.
Lämna en kommentar:
-
Hej
Ok har inte sett något om det, så man kan ladda ner data från insight genesis social maps och sedan fylla i luckorna direkt på ekolodet.
Tack för att du svarar på självklara frågor
Lämna en kommentar:
-
Den muligheten kom for 2-3 år siden og heter Navionics Sonarchart Live.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 227 visningar