Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2dojor
    replied
    Jag har 0 erfarenhet av öppet hav, och inte jättestor båt, så jag får väl se hur långt jag vågar ge mig ut. Morups bank, och ev ut till middelgrundet kanske? Du får gärna komma med fler och bättre förslag!
    Jag har husvagnen uppställd i Olofsbo och hade tänkt ta med båten dit i veckan.

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
    Jag laddade ner Kattegatt i lördags till mitt elite7 i lördags, och då var det inga problem i alla fall. Planerar med ta en tur från glommen/Olofsbo senare i veckan.
    Mjo, kan göra det hemma, men nu var det en nödlösning till sjöss.
    Vart bär det av?

Lämna en kommentar:

• 2dojor
    replied
    Jag laddade ner Kattegatt i lördags till mitt elite7 i lördags, och då var det inga problem i alla fall. Planerar med ta en tur från glommen/Olofsbo senare i veckan.

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Var ute på havet och testade nya ekolodet, elite 7ti, men hade glömt sjökortet, så korkad man kan vara...
    Iallafall finns det möjlighet att ladda ner kust/havskartor via gofree shop/insight genesis i lodet?
    detta var kartorna jag försökte få ner, men när jag kollade runt fanns bara "Land" "län" "kommun" och hittade ingen möjlighet att ladda ner havskartor, är det något jag missade, eller är det regler som gör att det inte får finnas i den?

Lämna en kommentar:

• Wahlqvisten
    replied
    Hej

Tack för alla svar på mina förvirrade frågor, tur att du finns på detta forumet Erik.

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Det gjenstår å se, men Q3 2018 har vært nevnt som mulig release.

Lämna en kommentar:

• Wahlqvisten
    replied
    Ok då förstår jag, kommer det komma ett liknande system för c-Map genesis så att man kan skapa djupkarta live?

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Nei.
    Navionics Sonarcharts har ikke noe med C-Map Genesis å gjøre. Du kan ikke bruke SC Live «oppå» Genesis.

Du kan dog bruke Genesis og SC Live samtidig med noen forbehold:
    1 - Siden HDS har to minnekortporter kan du bruke både Genesis og Navionics samtidig på delt skjerm.
    2 - På modeller med WIFI kan du bruke Genesis på plotteren, og SC Live på mobil/ nettbrett siden WIFI-feeden inneholder dybdedata som Navionics appen bruker til SC Live.

Lämna en kommentar:

• Wahlqvisten
    replied
    Hej

Ok har inte sett något om det, så man kan ladda ner data från insight genesis social maps och sedan fylla i luckorna direkt på ekolodet.

Tack för att du svarar på självklara frågor

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Den muligheten kom for 2-3 år siden og heter Navionics Sonarchart Live.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
72 svar
6 227 visningar
0 gillar
Senaste inlägg tobs
av tobs