Kan någon förklara vad jag ser?
Varför står det t.ex no nere till höger? vid sonarlog.
Hur kan jag provide name utan edge?
Hur vet jag att det jag gör gynnar eventuellt andra?
Om sonarlog inte hamnar till social. Är det då nån mening för mig att spela in det?
Jag åker ju på en sjö för att logga mest med surfplattan. Genesis genom lodet är mer en bonus åt andra. Nu är ju dessa mer test sjöar tills jag kommer till dom mer populära.
Hur ska jag t.ex ställa in lodet för att logga åt social?
I grund och botten så genesis helt ointressant för mig personligen.
Hade jag varit självisk så skulle jag köra med ett navionics kort i plottern.
Svaret står säkert redan på forumet. Men söker jag på genesis så får jag på tok för många sidor att gå igenom. Bara denna är på över 100 sidor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Hittar inte något om att uppdatera när man loggat in där, är det då så att man redan har den senaste uppdateringen på kortet?Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
Les en gang til du.
Er din enhet nevnt bland de som skal oppdateres for GPS-rollover? (Hint; nei)
Skrev jeg hvilken nettside du skal via for å opdpatere din C-Map kartbrikke? (Hint; Putt kartbrikken i en PC og gå hit: https://store.c-map.com/en/Account/L...2fen%2fProduct)
Lämna en kommentar:
-
Sorry, my badUrsprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
Les en gang til du.
Skrev jeg hvilken nettside du skal via for å opdpatere din C-Map kartbrikke? (Hint; Putt kartbrikken i en PC og gå hit: https://store.c-map.com/en/Account/L...2fen%2fProduct)
Lämna en kommentar:
-
Les en gang til du.Ursprungligen postat av JCLE Visa inlägg
Jag har nu köpt ett Lowrance Elite 9 Ti2 + C-Map kort.
Jag har testat att ladda ner genesis social map på ett externt minneskort och det funkade jättefint och smidigt. Nu vill jag dock ladda ned de senaste uppgraderingarna till det medföljande C-map kortet, hur gör jag det?
Står även något om att man skall uppgradera mjukvaran på ekolodet enligt följande text: GPS Rollover - Software Update Required
On April 6, 2019 a GPS Rollover event occurred. If you have one of the following Lowrance units a software update is required to keep your GPS working correctly: Lowrance HDS Gen1, Lowrance HDS Gen2, Lowrance HDS Gen2 Touch, Lowrance Elite HDI, Lowrance Elite CHIRP, Lowrance HOOK, Lowrance Hook2 9”/12” only. New software can be downloaded here.
Är det något jag behöver bry mig om på mitt nya Elite 9 Ti2?
Lämna en kommentar:
-
Jag har nu köpt ett Lowrance Elite 9 Ti2 + C-Map kort.Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggHvis du har et nyere C-Map så har det et Genesis-lag du slår av og på via menyen til høyre. Det laget kan du IKKE oppdatere direkte fra Genesis, BARE via tradisjonell oppdatering av hele kartbrikken. Den oppdateringen er gratis det første året, så koster den penger.
Men du kan selvfølgelig bruke en annen minnebrikke for Genesis Social Map hvis du vil. Siden Genesis-laget til C-Map brikken din oppdateres sjelden (et par ganger i året) så kan det være fristende å bruke en annen brikke når man har logget endel så kartet på Social Map er mye mer oppdatert enn det du kan laste ned til C-Map brikken din.
Jag har testat att ladda ner genesis social map på ett externt minneskort och det funkade jättefint och smidigt. Nu vill jag dock ladda ned de senaste uppgraderingarna till det medföljande C-map kortet, hur gör jag det?
Står även något om att man skall uppgradera mjukvaran på ekolodet enligt följande text: GPS Rollover - Software Update Required
On April 6, 2019 a GPS Rollover event occurred. If you have one of the following Lowrance units a software update is required to keep your GPS working correctly: Lowrance HDS Gen1, Lowrance HDS Gen2, Lowrance HDS Gen2 Touch, Lowrance Elite HDI, Lowrance Elite CHIRP, Lowrance HOOK, Lowrance Hook2 9”/12” only. New software can be downloaded here.
Är det något jag behöver bry mig om på mitt nya Elite 9 Ti2?
Lämna en kommentar:
-
Jag har använt mig av Free Hex Editor Neo.Ursprungligen postat av Telemator Visa inlägg
Tack!
Har ingen tidigare erfarenhet av hex editor, är det bara att tanka ner den första som dyker upp på Google eller har du någon specifik du kan rekommendera?
Googla detta så dyker den upp som första träff.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Genesis lagret har jag, men jag trodde djupkarta som kom med c-maps kortet hade mer detaljer! :-)Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDen siste delen av setningen din forklarer hvorfor du ikke har ett Genesis-lag.
Lämna en kommentar:
-
Den siste delen av setningen din forklarer hvorfor du ikke har ett Genesis-lag.
Lämna en kommentar:
-
Jag har ett C-MAP MAX-N+ Continental Baltic :-) inte uppdaterat!Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDu har et N+ og det er oppdatert via C-Maps nettside?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 245 visningar