Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• badpitt
    replied
    Fortfarande kan man inte se några loggningar gjorda i havet, är det någon som vet vad det beror på?
    Själv har jag loggat ca 10 filer vi två olika tillfällen alla är godkända och utlagda enligt vad jag kan se men jag kan inte se dem på Social Map.

Lämna en kommentar:

• Grävlingen
    replied
    Hej!

Laddade hem en "social map" idag, reagerade på hur stor (läs liten) filen var, det fanns ju flera at5-filer med olika namn. Ska de verkligen bara vara 600kb typ för en liten sjö!?

Ska man bara extrahera .exe filen på SD-kortet och sedan köra? (får ju ladda filen på plottern såklart?)

Edit: jo de skulle vara så liten fil
    Senast ändrad av Grävlingen; 2016-05-04, 20:55.

Lämna en kommentar:

• Alfsomfan
    replied
    Det låter fint ju, jag delar gärna med mig. Gött!!!

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av Alfsomfan Visa inlägg
    Eftersom jag inte riktigt orkar ta mig igenom 50 sidor om IG så undrar jag: Ska jag punga ut 99$ om året för IG, eller finns det billigare och bättre alternativ?
    Her har du alternativene:
    There are quite a few questions on this subject on different forums and Facebook etc. Here I`ll try to answer a few of them by making a shor...

Lämna en kommentar:

• tlt
    replied
    Eftersom jag inte riktigt orkar ta mig igenom 50 sidor om IG så undrar jag: Ska jag punga ut 99$ om året för IG, eller finns det billigare och bättre alternativ?
    IG gofree kostar ju gratis om du kan tänka dig att dela det som du loggar.

// Tommy

Lämna en kommentar:

• tlt
    replied
    IG gofree kostar ju gratis om du kan tänka dig att dela det som du loggar.

// Tommy

Lämna en kommentar:

• Alfsomfan
    replied

Lämna en kommentar:

• badpitt
    replied
    Det verkar som IG inte visar några loggningar i havet, i Göteborg ligger endast en som är svart/vit, mina godkända loggningar visas ej.
    Någon som vet "nått"?

Lämna en kommentar:

• badpitt
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Jeg avslutter alltid loggingen før jeg går i plan. Selv om ikke ekkoloddet mister bunnkontakten, blir dybdene ca 10-20% feil og det vil jeg ikke ha inn i et kart.
    OK då vet jag. Tack för hjälpen

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
    En fråga som jag har inte har koll på.
    Om man kör och loggar på ett ställe och sedan vill tex åka till andra sidan sjön för att testa där, då blir det ju att man gasar på och i och med det tappar ju ekolodet kontakten med botten.
    Så min fråga är om man låter ekolodet logga under tiden blir filen man skickar till IG korrupt då?
    3 av mina 4 filer jag har skickat till IG anser de vara korrupta.
    Det blir ju krångligt att varje gång man skall köra en transportsträcka avbryta/starta loggningen eller är det som gäller?
    Jeg avslutter alltid loggingen før jeg går i plan. Selv om ikke ekkoloddet mister bunnkontakten, blir dybdene ca 10-20% feil og det vil jeg ikke ha inn i et kart.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Alltiallo, 2017-03-22, 19:08
24 svar
4 738 visningar
0 gillar
Senaste inlägg tonychipa  
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27