Fortfarande kan man inte se några loggningar gjorda i havet, är det någon som vet vad det beror på?
Själv har jag loggat ca 10 filer vi två olika tillfällen alla är godkända och utlagda enligt vad jag kan se men jag kan inte se dem på Social Map.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Hej!
Laddade hem en "social map" idag, reagerade på hur stor (läs liten) filen var, det fanns ju flera at5-filer med olika namn. Ska de verkligen bara vara 600kb typ för en liten sjö!?
Ska man bara extrahera .exe filen på SD-kortet och sedan köra? (får ju ladda filen på plottern såklart?)
Edit: jo de skulle vara så liten fil
Senast ändrad av Grävlingen; 2016-05-04, 20:55.
Lämna en kommentar:
-
Her har du alternativene:Ursprungligen postat av Alfsomfan Visa inläggEftersom jag inte riktigt orkar ta mig igenom 50 sidor om IG så undrar jag: Ska jag punga ut 99$ om året för IG, eller finns det billigare och bättre alternativ?
Lämna en kommentar:
-
IG gofree kostar ju gratis om du kan tänka dig att dela det som du loggar.Ursprungligen postat av Alfsomfan Visa inläggEftersom jag inte riktigt orkar ta mig igenom 50 sidor om IG så undrar jag: Ska jag punga ut 99$ om året för IG, eller finns det billigare och bättre alternativ?
// Tommy
Lämna en kommentar:
-
IG gofree kostar ju gratis om du kan tänka dig att dela det som du loggar.Ursprungligen postat av Alfsomfan Visa inläggEftersom jag inte riktigt orkar ta mig igenom 50 sidor om IG så undrar jag: Ska jag punga ut 99$ om året för IG, eller finns det billigare och bättre alternativ?
// Tommy
Lämna en kommentar:
-
Eftersom jag inte riktigt orkar ta mig igenom 50 sidor om IG så undrar jag: Ska jag punga ut 99$ om året för IG, eller finns det billigare och bättre alternativ?
Lämna en kommentar:
-
Det verkar som IG inte visar några loggningar i havet, i Göteborg ligger endast en som är svart/vit, mina godkända loggningar visas ej.
Någon som vet "nått"?
Lämna en kommentar:
-
OK då vet jag. Tack för hjälpenUrsprungligen postat av Team Colibri Visa inläggJeg avslutter alltid loggingen før jeg går i plan. Selv om ikke ekkoloddet mister bunnkontakten, blir dybdene ca 10-20% feil og det vil jeg ikke ha inn i et kart.
Lämna en kommentar:
-
Jeg avslutter alltid loggingen før jeg går i plan. Selv om ikke ekkoloddet mister bunnkontakten, blir dybdene ca 10-20% feil og det vil jeg ikke ha inn i et kart.Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggEn fråga som jag har inte har koll på.
Om man kör och loggar på ett ställe och sedan vill tex åka till andra sidan sjön för att testa där, då blir det ju att man gasar på och i och med det tappar ju ekolodet kontakten med botten.
Så min fråga är om man låter ekolodet logga under tiden blir filen man skickar till IG korrupt då?
3 av mina 4 filer jag har skickat till IG anser de vara korrupta.
Det blir ju krångligt att varje gång man skall köra en transportsträcka avbryta/starta loggningen eller är det som gäller?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Alltiallo, 2017-03-22, 19:08
|
24 svar
4 738 visningar