Hurra!!!!
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Har insideinfo om detta. Navico har haft kontinuerlig kontakt med FMV under många år. Det kommer bli verklighet att logga på Insight i Östersjön från och med 1/5.Ursprungligen postat av joda Visa inläggTjoho va trevligt!
Det lär ju anses som ringa ifall jag puttrar runt i min eka, men finna ngn risk att det INTE anses ringa när alla Sveriges lowranceanvändare ger sig ut å loggar till en enda stor socialmap?
Skickat från min SM-G920F via TapatalkSenast ändrad av MastaPike; 2016-04-07, 21:29.
Lämna en kommentar:
-
Tjoho va trevligt!Ursprungligen postat av Hagg Visa inläggIcke
https://lagen.nu/2016:319
"Ringa sjömätning" i havet blir tillåtet från 1/5. Med ringa avses ekolodsanvändning för fiske och fritidsbåtar och liknande om jag kom ihåg rätt från förarbetet.
Det lär ju anses som ringa ifall jag puttrar runt i min eka, men finna ngn risk att det INTE anses ringa när alla Sveriges lowranceanvändare ger sig ut å loggar till en enda stor socialmap?
Lämna en kommentar:
-
IckeUrsprungligen postat av joda Visa inläggÄr det ngt slags sent aprilskämt?
https://lagen.nu/2016:319
"Ringa sjömätning" i havet blir tillåtet från 1/5. Med ringa avses ekolodsanvändning för fiske och fritidsbåtar och liknande om jag kom ihåg rätt från förarbetet.
Lämna en kommentar:
-
Är det ngt slags sent aprilskämt?Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggJa. !
Lämna en kommentar:
-
Lögg dem i olika mappar så fungerar det!Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inläggProvar med en snabb fråga här...
Testade att ladda ner en Social map på ett SD-kort och använde in min HDS7 Gen 2 och det fungerande ju perfekt. Frågan är nu om jag kan lägga fler maps på samma kort eller måste jag ha ett kort per map så att säga?
Lämna en kommentar:
-
Ja. !Ursprungligen postat av joda Visa inläggVad betyder detta? Blir det lagligt att logga i skärgården efter 1 maj??
Lämna en kommentar:
-
Vad betyder detta? Blir det lagligt att logga i skärgården efter 1 maj??Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggLovendringen trer i kraft 1. mai så etter det ja. Du kan selvfølgelig logge nå også, men dataene blir ikke behandlet.
Lämna en kommentar:
-
Har du testat att göra en egen polygon "shoreline" i googelearth och skicka till dem?Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDen er "sådär"... Det går an å klage. Jeg fikk inn et par øyer ved å klage. Sendte en mail med link til sjøen i Social Map, og kartlinker til de øyene som manglet. Men små holmer på bare et par kvadratmeter har jeg ikke fått de til å tegne inn.
Lämna en kommentar:
-
Jag har en liten fundering, kan man logga data med sin Lowrance enhet samtidigt som man kör sonarcharts live på en platta via wi-fi/bluetooth? Så att man ser sin loggning direkt likt autochart live?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
512 visningar