Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• badpitt
    replied
    Ursprungligen postat av Nillesfiske Visa inlägg
    Jag har börjat att göra lite framsteg.....
    Jag får ingen fråga när jag sätter i kortet! Problemet är troligtvis som du skriver
    att den inte känner igen kortet.
    Har problem med registreringen av enheten då jag inte får in enhets id !
    Jag provar att göra om min registrering på nätet, för det är nog där felet ligger.
    Att det var 2 AT5-filer beror nog på att det var 2 olika scanningar på sjön.
    Har du löst problemet?
    Jag löser inte det själv..

Lämna en kommentar:

• badpitt
    replied
    Ursprungligen postat av Patrik_J Visa inlägg
    De som smärtar lite med IG är ändock att man får lov att betala för att samla in kartdata åt IG när (Jag har för mig att de står i de finstilta) de skriver att de har rätt att använda datat för framtida tjänster... Så inte nog att man får betala för att använda tjänsten, utan man ger dem data för något de i framtiden kan tjäna pengar på...
    Mig stör det inte, däremot sparar jag all rådata ifall det i framtiden dyker upp ett enkelt program som man kan använda sig av.
    Jag tycker att 600/år är helt OK eftersom jag slipper lägga en massa tid på att fixa med kartan.
    På sikt kommer det dyka upp fler sjöar som man kan ta del av.

Lämna en kommentar:

• Patrik_J
    replied
    De som smärtar lite med IG är ändock att man får lov att betala för att samla in kartdata åt IG när (Jag har för mig att de står i de finstilta) de skriver att de har rätt att använda datat för framtida tjänster... Så inte nog att man får betala för att använda tjänsten, utan man ger dem data för något de i framtiden kan tjäna pengar på...

Lämna en kommentar:

• badpitt
    replied
    Så här ser det ut i IG, det enda man behöver göra är att ladda upp filerna man har loggat sedan får man ett mail när det är klart, efter det kan man slå ihop flera olika filer till en enda fil.
    Jag har inte gjort någon handpåläggning, bakgrundskartan är Bing, inte världens bästa men den visar konturerna.
    De svarta fläckarna i kartan är de områden jag missade att logga, de kommer jag att fylla på nästa gång jag är och fiskar.
    Nu behöver jag bara ladda ner kartan till lodet.

Click image for larger version

Name:	Hela Sävsjön.JPG
Views:	1
Size:	84,5 KB
ID:	1769940Click image for larger version

Name:	Sävsjön inzomad.JPG
Size:	142,5 KB
ID:	1769941Click image for larger version

Name:	Sävsjövik med spår.JPG
Size:	180,1 KB
ID:	1769942Click image for larger version

Name:	Sävsjövik.JPG
Size:	152,1 KB
ID:	1769943

Lämna en kommentar:

• FlueJonas
    replied
    Nu har jag kört x antal timmar med Reefmaster, och denna kartan har jag fått fram hittils https://www.dropbox.com/s/czkpvoij55...sj%C3%B6n5.png Sen inne i reefmastern så får man även fram kartan i 3d, och det är ruggigt skoj. Att kunna kolla in sin favoritgrynna i 3d det är häftigt

Lämna en kommentar:

• badpitt
    replied
    Ursprungligen postat av Nillesfiske Visa inlägg
    [FONT=Arial Black]Fick detta mail igår, så dom jobbar med problemet![/FONT]

[FONT=Arial Narrow]Tack igen för ert tålamod. Med er hjälp kunde vi isolera en bugg i mjukvaran relaterad till Elite-7 produkter. Detta kommer att fastställas i slutet av dagen på onsdag (Central US tid). Efter denna tid kommer du att kunna registrera din enhet och börja använda innehåll från Insight Store och Insight Genesis.
    *
    Vänliga hälsningar,

Shane[/FONT]
    Nu funkar det att registrera sitt Elite-7 lod..
    Men jag kommer inte in på IG. Kom bara in på förstasidan där jag kunde registrera lodet.

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av akerman Visa inlägg
    Går det att skriva ut kartorna som man gjort?
    Ja, de kan printes ut for både IG og RM.

Lämna en kommentar:

• akerman
    replied
    Går det att skriva ut kartorna som man gjort?

Lämna en kommentar:

• Nillesfiske
    replied
    [FONT=Arial Black]Fick detta mail igår, så dom jobbar med problemet![/FONT]

[FONT=Arial Narrow]Tack igen för ert tålamod. Med er hjälp kunde vi isolera en bugg i mjukvaran relaterad till Elite-7 produkter. Detta kommer att fastställas i slutet av dagen på onsdag (Central US tid). Efter denna tid kommer du att kunna registrera din enhet och börja använda innehåll från Insight Store och Insight Genesis.
    *
    Vänliga hälsningar,

Shane[/FONT]

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Content ID ligger under settings-systems-about.
    Siste SW (SW=mykvara) for Elite 7 heter 2-og noe. Du har altså ikke siste SW så det kan hende at Content ID ikke vises.

Jeg husker ikke hvilken SW som ga Content ID, så det kan hende at den ligger i den du har nå. Bare å sjekke.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
72 svar
6 275 visningar
0 gillar
Senaste inlägg tobs
av tobs