Hallå!
Använt social map ett längre tag nu. I går tänkte jag uppdatera kartan på mitt hook-7 genom att läsa in de på sd kortet genom pc'n. Tog bort alla filerna efter ha laddat upp mina loggningar för att sedan ladda ner social map på nytt till kortet. Vattnet är mälaren, och den ända filen jag får när jag laddar ner är permits.txt i zip filen på 190kb.
Har prövat lite andra vatten och vilket annat jag än väljer får jag alla de nödvändiga filerna som krävs.
Men just mälaren får jag bara 1 fil och det är permits.txt. Någon annat som har eller har haft detta strul? Känns lite surt eftersom jag tagit bort den gamla mapen från kortet redan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Ja. Ta skjermbilde med og uten konturer (så øya er synlig på ett bilde men ikke det andre) og send til support med koordinatene for øya.
Jeg har også tegnet selv et par ganger i Google Earth og sendt de polygonet med spørsmål om de kan legge det inn og da har de gjort det. Små holmer blir ofte slurvet med når de tegner omriss.
Lämna en kommentar:
-
Ja. Ta skjermbilde med og uten konturer (så øya er synlig på ett bilde men ikke det andre) og send til support med koordinatene for øya.
Jeg har også tegnet selv et par ganger i Google Earth og sendt de polygonet med spørsmål om de kan legge det inn og da har de gjort det. Små holmer blir ofte slurvet med når de tegner omriss.
Lämna en kommentar:
-
Har upptäckt att det är ett fel i social maps på ett ställe i Dalälven. Det är en mindre ö som fallit bort helt och djupkartan visar att det är vatten. Kan man rapportera detta någonstans?
Lämna en kommentar:
-
Eliten HDI var det første av mellomklassemodellene til Lowrance som fungerte med IG. Vær obs på at den må ha oppdatert software for å virke med IG. Kan det hende den heter Elite HD i IG mon tro? Det er noen år siden jeg registrerte en elite HDI sist...
Lämna en kommentar:
-
Har precis köpt nya båt där det sitter ett Lowrance Elite 7 HDI, funkar insight genesis till detta? hittar nämligen inget som heter just elite 7 hdi där man ska registrera ekolodet på deras hemsida?
Lämna en kommentar:
-
Har en elite ti 9 så har bara plats för ett minneskort, ska ut i morn och prova igen och se om jag kan få till det
Lämna en kommentar:
-
Hvis du har en enhet med to minnekortporter, så bytt om på hvilken av de du har minnekortet i.
Lämna en kommentar:
-
hur får jag fram det jag loggat tidigare? när jag stänger av lodet och slår på det igen och aktiverat genesis live då finns inte det gamla jag loggat.
Kollar jag under mina filer i lodet så finns det genesis live filer med det jag loggat tidigare, men får inte fram dom på plottern.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
|
2 svar
197 visningar