Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rima
    replied
    Jag använder nu Genesis i gratisversionen. Kan jag få bottenhårdhet senare om jag uppgraderar till Edge på de loggar jag redan lagt in i social map? Jag menar alltså att jag lägger in loggarna en gång till som privata.

    Lämna en kommentar:


  • Emil
    replied
    Ok, alla sjöar bland mina favoriter är i meter men finns ju mycket sjöar så det är säkert blandat. Det kommer nog rättas till, viktigast är ju att man får metermarkeringar i lodet.

    Lämna en kommentar:


  • badpitt
    replied
    Förut var ju allt i fot, nu är det både fot och meter, det skiljer sig mellan sjöarna.

    Lämna en kommentar:


  • Emil
    replied
    Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
    Ni kanske redan har diskuterat det men har ni uppmärksammat att det är många ställen på Social Map har inlagt meter i djupkurvorna tex västkusten innanför Tjörn, vissa mindre sjöar mm.
    Alla ställen är angivna i meter för mig, det väljer man under Konto->Measurement System and Settings

    Lämna en kommentar:


  • badpitt
    replied
    Ni kanske redan har diskuterat det men har ni uppmärksammat att det är många ställen på Social Map har inlagt meter i djupkurvorna tex västkusten innanför Tjörn, vissa mindre sjöar mm.

    Lämna en kommentar:


  • Emil
    replied
    Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
    Jag blev också tvungen att ändra lösenord, igen! Har nu samma problem med att ladda ner socialmap direkt till lodet, fick göra det i PC:n. Är väl bara att vänta så hoppar det säkert igång så småningom.
    Provade precis detta igen, och nu fungerar det! Väldigt smidigt att kunna göra vid vattnet om man byter sjö eller så.

    Lämna en kommentar:


  • Asys85
    replied
    Ni som inte hann ladda ner uppdateringen, men vill prova den trots eventuella buggar, kan få den av mig via Discord/Skype om ni skickar PM.

    Lämna en kommentar:


  • fixarn
    replied
    Varför kan jag inte ladda upp mina loggar.
    Har försökt länge nu, lyckats med någon lite mindre men dom stora går inte. GÖR JAG FEL ??

    Lämna en kommentar:


  • uffe62
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Her må vi har mer informasjon. Har du tatt hard reset etter oppdatering? (Gjør det) Har du flere kart på minnebrikken din? (Slett de) Hvis alt dette r ok, slett plotteren fra din Genesis-konto og legg den opp på nytt.
    Ok, ska prova dina förslag. Återkommer med resultat

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
    Har ett HDS 7 gen 3 som jag precis har uppgraderat till senaste versionen. Nu skulle jag försöka ta hem den senaste kartan på min hemmasjö Hunneln men den vägrar ta den nya kartan. Lägger jag in den gamla kartan på samma minneskort så laddar den in den kartan men inte den nya.

    Någon som har haft detta problemet?
    Her må vi har mer informasjon. Har du tatt hard reset etter oppdatering? (Gjør det) Har du flere kart på minnebrikken din? (Slett de) Hvis alt dette r ok, slett plotteren fra din Genesis-konto og legg den opp på nytt.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 216 svar
156 015 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HenkeW
av HenkeW
 
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
12 svar
2 700 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
27 svar
1 966 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gabbu
av gabbu
 
Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
2 svar
489 visningar
0 gillar
Senaste inlägg profilnamnet  
Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
2 svar
353 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X