App för djupkarta till iphone/android - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

App för djupkarta till iphone/android

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • App för djupkarta till iphone/android

    Snubblade över en sida som heter MakkaMappa igår, där man enkelt laddar upp en bild på djupkartan, kalibrerar och vips så finns den som en karta som man kan ladda ner med deras app. Man kan göra kartorna privata så att det krävs ett lösenord för att ladda ner dom ifall det är en djupkarta som du inte gärna vill dela med sig av.

    Hittade ingen tidigare tråd kring appen på forumet men är det någon som har testat? Har laddat ner en karta till telefonen men har inte hunnit testa än. Var hursomhelst riktigt smidigt att få in kartorna till telefonen




    http://makkamappa.com/
    Senast ändrad av McPehrson; 2014-01-10, 14:03.
    Alla fiskar är drömfiskar

  • #2
    Alltid använt Google Earth till befintliga djupkartor.

    Lätt att fixa med och lägga till lager mm. Har allt material på min Dropbox så har man lämpligt till både surfplattan och mobilen

    Click image for larger version

Name:	platta.jpg
Views:	2
Size:	220,9 KB
ID:	1771504
    Alumacraft så klart!

    Kommentera


    • #3
      Hade varit nice att kunna lägga en djupkarta som lager på tex google maps, så man kan använda mobilens GPS för att visa vart man är och följa kartan i telefonen till den plats man vill.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
        Alltid använt Google Earth till befintliga djupkartor.

        Lätt att fixa med och lägga till lager mm. Har allt material på min Dropbox så har man lämpligt till både surfplattan och mobilen

        [ATTACH=CONFIG]63168[/ATTACH]
        Antar att du kör med image overlay i google? Tycker det isf var smidiare i MakkaMappa att fixa in djupkartan jämfört med Google Earth efter att ha testat. Nu har jag ju inte provat appen på sjön än men iom att kartan laddas ner till telen så behövs ju inte någon uppkoppling som krävs om du ska ladda ner ifrån dropbox t.ex.



        Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Hade varit nice att kunna lägga en djupkarta som lager på tex google maps, så man kan använda mobilens GPS för att visa vart man är och följa kartan i telefonen till den plats man vill.
        Fast det är ju precis det du gör i MakkaMappa (y)
        Alla fiskar är drömfiskar

        Kommentera


        • #5
          Och i Google Earth

          Har man gjort det en gång och kartan är bra så är det 2 minuters jobb.

          Tog bara Dropbox som exempel då jag har fri surf på både telefoner och plattorna.
          Kartorna är ju bara att lägga på minneskortet i mobilen annars.
          Har man behov av offlinevänliga kartor så behöver man ladda in GE i förväg eller bara nöja sig med kartan utan satellitkarta bakom
          Alumacraft så klart!

          Kommentera


          • #6
            Jag köper det du menar med Google Earth, men jämfört med Makka kändes det enklare och smidigare att få in kartorna
            Gillar att jag kan dela kartan med en kompis genom att bara ge honom lösen på just den kartan.

            Men som sagt, har inte testat det i båten och lär inte få göra det på ett tag, långa månader innan isen är borta..
            Alla fiskar är drömfiskar

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
            1 216 svar
            155 916 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HenkeW
            av HenkeW
             
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
            12 svar
            2 687 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
            27 svar
            1 936 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu
             
            Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
            13 svar
            1 144 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg holden
            av holden
             
            Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
            2 svar
            161 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg fishmark  
            Arbetar...
            X