Batteribox till 2 batterier? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Batteribox till 2 batterier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Intressant tråd.

    Spånar lite fritt här bara ang ev fungerande uppslag:

    Att få tillverkat en låda i rostfritt med lock på mindre mekanisk verkstad med önskvärda mått är det första jag tänker på. Ofta är ””gubbarna” mutbara med smarriga bakverk, och man kan få tillverkat det man behöver till förvånansvärt bra pris.

    Tänker oxå spontant på beg storköks tillbehör, ex vis kantiner etc i rostfritt. Brorsan har eget inom catering och brukar vid behov handla prylar via ngt av flera företag som säljer begagnat. Med lite flax kanske det går att hitta ngt med lämpliga mått, men man får isf rätt säkert själv räkna med att fixa en bra lösning ang lock.
    Finns även bla onlineauktioner på storköks tillbehör.

    Borde ev oxå under liknande former gå att hitta ngt lämpligt på beg marknaden till lastbilar, jordbruksmaskiner etc.

    Kommentera


    • #12
      Rostfritt är ju bra, ibland... Nackdelen är väl att det leder ström till skillnad mot plast... Inte bra om batteriet rör sig lite och en polsko som oftast sticker ut från polerna kommer i kontakt med plåten, värre ändå om bägge råkar göra det...
      Ibland verkar det som att vi skapar problem där inga finns, vad är problemet med två batterilådor??
      Själv har jag alla möjligheter att göra en plastlåda i vilken storlek som helst ändå har jag tre separata i båten, ett till varje batteri...
      Annars funkar väl en plastback med lock som cosmoz föreslog alldeles ypperligt om man hittar en i stadig plast i bra storlek
      Senast ändrad av byggarn; 2024-01-26, 07:47.
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        Rostfritt är ju bra, ibland... Nackdelen är väl att det leder ström till skillnad mot plast... Inte bra om batteriet rör sig lite och en polsko som oftast sticker ut från polerna kommer i kontakt med plåten, värre ändå om bägge råkar göra det...
        Ibland verkar det som att vi skapar problem där inga finns, vad är problemet med två batterilådor??
        Själv har jag alla möjligheter att göra en plastlåda i vilken storlek som helst ändå har jag tre separata i båten, ett till varje batteri...
        Annars funkar väl en plastback med lock som cosmoz föreslog alldeles ypperligt om man hittar en i stadig plast i bra storlek
        Japp det leder, men är motståndskraftigt mot syror.
        Fixering av batteri/er med icke ledande distanser mellan i en rostfri behållare är givetvis en förutsättning.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 511 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri  
        Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
        12 svar
        2 791 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Piscantur stercore  
        Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
        27 svar
        2 094 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg gabbu
        av gabbu
         
        Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
        28 svar
        3 124 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg frutty
        av frutty
         
        Startad av alfons74, 2023-08-15, 17:43
        2 svar
        261 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg alfons74  
        Arbetar...
        X