Helix 5 si vs Helix 7 di? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helix 5 si vs Helix 7 di?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Helix 5 si vs Helix 7 di?

Hej ! är på jakt efter nytt lod och sitter och spanar in dessa 2 , någon som har nått att säga ?

Storlek och SI kontra DI i huvudsak. De som prövat 5:an är nöjda verkar det som på FS, men skärmen ÄR liten (jag skulle inte köpa 5" idag...)

Min gamla 5:a har DI men snart köper jag nytt, absolut med SI som ger ekolodet en helt ny dimension. Med min dåliga närsyn blir det 9-10" skärm med SI, tycker personligen inte att DI tillför alltför mycket. Sök på FS och Google angående SI/sidescan, jag tror inte du kommer att ångra det men det beror lite på hur du fiskar och vill fiska... och vad du har råd med.

Med HB Helix 9" får du mer funktionalitet (bättre SI-givare, plats för 2 SD-kort, nätverksmöjligheter och Autochart live) men det kostar naturligtvis mer...

Ifall du fastnar för SI så kan du leta efter begagnade utgående modeller, HB 800-900 serien eller Lowrance HDS 7-9 (gen 2) och spara en slant...
    Senast ändrad av anteman; 2016-02-24, 13:04.

Kommentera

Pga av stl på 5an hade jag aldrig köpt den , den lilla stl gör den jobbig att använda

Kommentera

Kolla på nya Lowrance Elite7 Ti med totalscan.

Kommentera

okej , tack för svar ! hur är helix 7an ? tänke kolla och klämma på mässan

Kommentera

Läs http://www.fiskesnack.com/forum/show...rance+Elite+Ti

Ger utgångspunkter för val i vart fall. Nya modeller, så ytterst få har nog prövat någon av dem i Sverige så du får nog leta vidare ikring för ev info/omdöme...

Däremot så ligger Lowrance säkert långt före HB om du vill dela sjökort via t ex Insight Genesis och Djupkarta.se....

Kommentera

Ursprungligen postat av Erikss0nFredrik Visa inlägg
              Hej ! är på jakt efter nytt lod och sitter och spanar in dessa 2 , någon som har nått att säga ?
              Jag har ett Helix 5 SI och ett Elite 4 HDI som jag använder för enbart plotter. Då är 5" inga problem gällande storlek för ekolodsbilden. Men skall du köra plotter och ekolod på samma skärm blir Helix 5 litet. Men som någon nämnde i tråden så är Lowrance Elite 7 Ti också ett alternativ.

Blir lite att jämföra äpple och päron mellan ett 5 SI och 7 DI. Vill du ha sideimage eller större skärm? Behöver du köra mycket och leta fisk?
              Senast ändrad av Silverfisk; 2016-02-25, 17:51.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              128 397 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri  
              Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10