Hej,
Har nu köpt en ny båt av modellen Buster Lx och behöver hjälp med val av ekolod.
Har en bra kontakt på Garmin så får ganska bra rabatt av dem.
Det är jag undrar är panoptix.
Panoptix tekniken verkar vara helt grym men samtidigt är helt ny för mig, och jag känner ingen som använder den tekniken, och därför skriver jag nu i forumet för hopp om att nån kanske ge några tips, om det är värt att köpa det eller inte.
jag har kollat på två olika paket lösningar, som ni gärna får kommentera och motivera varför?
Jag kommer att köpa ett respektive två nya ekolod/plotter, beroende på vilken lösning som är värt.
Panoptix eller inte.
första alternativet är:
Garmin gpsmap 7410xsv med två givare: panoptix down, och gt52.
Andra alternativet:
Garmin gpsmap 7408xsv och en echomap chirp 92sv med enbart gt52 givare.
Lyssnar gärna på era åsikter, och va ni tycker.
Använder båten i både insjö och västkusten.
//S
Har nu köpt en ny båt av modellen Buster Lx och behöver hjälp med val av ekolod.
Har en bra kontakt på Garmin så får ganska bra rabatt av dem.
Det är jag undrar är panoptix.
Panoptix tekniken verkar vara helt grym men samtidigt är helt ny för mig, och jag känner ingen som använder den tekniken, och därför skriver jag nu i forumet för hopp om att nån kanske ge några tips, om det är värt att köpa det eller inte.
jag har kollat på två olika paket lösningar, som ni gärna får kommentera och motivera varför?
Jag kommer att köpa ett respektive två nya ekolod/plotter, beroende på vilken lösning som är värt.
Panoptix eller inte.
första alternativet är:
Garmin gpsmap 7410xsv med två givare: panoptix down, och gt52.
Andra alternativet:
Garmin gpsmap 7408xsv och en echomap chirp 92sv med enbart gt52 givare.
Lyssnar gärna på era åsikter, och va ni tycker.
Använder båten i både insjö och västkusten.
//S
Kommentera