Jag är i valet och kvalet att köpa nytt ekolod/plotter. Tanken är främst att ha det på fiskekajaken men att eventuellt köpa dubbla givare och fästen så att jag kan flytta den till båten där jag idag har en Garmin 720s som har några år på nacken.
Jag är rätt kass på elektronik och har försökt läsa på och samla information så gott jag kan men har ändå svårt att bestämma mig. Om någon har någon input så mottages den tacksamt. Jag fiskar mest skärgård och är således kanske mest intresserad av quickshot än insight genesis.
Alternativ 1 Lowrance Elite-7 ti
Totalscan, chirp och insight genesis. Ny och fin.
Alternativ 2 Garmin 72sv
Sidevü, downvü, chirp, quickdraw
Extra: panoptix-redo, NMEA 2000, inget jag behöver
- dyrast
- ingen touch
Alternativ 3 Garmin 71sv
Som 72sv men utan NMEA 2000, panoptix och chirp. Saker som jag tror jag klarar mig utan. Är väl chirpen som jag kanske velat ha.
+ billigast
Jag är rätt kass på elektronik och har försökt läsa på och samla information så gott jag kan men har ändå svårt att bestämma mig. Om någon har någon input så mottages den tacksamt. Jag fiskar mest skärgård och är således kanske mest intresserad av quickshot än insight genesis.
Alternativ 1 Lowrance Elite-7 ti
Totalscan, chirp och insight genesis. Ny och fin.
Alternativ 2 Garmin 72sv
Sidevü, downvü, chirp, quickdraw
Extra: panoptix-redo, NMEA 2000, inget jag behöver
- dyrast
- ingen touch
Alternativ 3 Garmin 71sv
Som 72sv men utan NMEA 2000, panoptix och chirp. Saker som jag tror jag klarar mig utan. Är väl chirpen som jag kanske velat ha.
+ billigast
Kommentera