Vilken uppdatering till Elite 5 HDI? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken uppdatering till Elite 5 HDI?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken uppdatering till Elite 5 HDI?

Innan jul skickade jag in mitt Elite 5-HDI då jag hela tiden haft problem med att det hängde sig vid loggning. Jag fick tillbaks ett annat likadant lod efter ett par veckor (har kollat ID, det är ett annat lod). Jag har inte använt det ännu, då det som bekant varit vinter och annat otrevligt.

När det så sakteliga börjar dra ihop sig för lite fiske tänkte jag kolla så det nya lodet var uppdaterat med senaste mjukvaran. I det nya lodet står det att det har OS 5.1.24765-r1. Den nyaste uppdatering som finns på Lowrance hemsida har nummer 5.1.13-30619-r1.
    Vad jag kan tolka av ovanstående nuffror så verkar det som att mitt nya lod har en nyare version av programvaran än vad som finns tillgängligt på Lowrance hemsida. Eller är jag helt ute och cyklar?

Du sykler ikke.
    Team Colibri

Kommentera

Vete fan om jag riktigt statistiskt lyckats bevisa det men jag tycker frekvensen på hängningarna vid loggning har att göra med vilken "pinghastighet" man har.. Någon annan som observerat det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Du sykler ikke.
        Så vad är det då för mjukvara som ligger i det lod jag fått? Om det är en nyare version än vad som officiellt släppts så undrar i alla fall jag vad som har förändrats. Och om det finns en nyare version som funkar bättre, varför släpper inte lowrance den till allmänheten?

Kommentera

Staffan, jeg bruker aldri maks ping.

Mathias. Nå gjetter jeg her, men du har sannsynligvis fått en enhet de har testet software på, og så har de glemt å laste inn den offisielle. Kjør med den du har og se hvordan det fungerer.

Jeg tester software for Navico fra tid til annen, og får da versjoner som har høyere nummer enn den som ligger på nett. Når den jeg har testet slippes, får den typisk et litt høyere nummer enda en gang, forhåpentligvis fordi den er forbedret på bakgrunn av tilbakemeldinger fra meg og andre som tester. Elite HDI har gått ut, men det er ikke usannsynlig at det var en viss utvikling på de etter at de gikk ut, siden de delte mye med Elite CHIRP (dvs modellen som kom etter).
          Team Colibri

Kommentera

Okej, tack för informationen Erik. Ska bli intressant att testa och se om den är stabil, eller om det är någon betaversion de glömt kvar i lodet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            128 252 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10