Garmin Echomap plus 92 sv med gammalt blue chart G2 vision? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Echomap plus 92 sv med gammalt blue chart G2 vision?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garmin Echomap plus 92 sv med gammalt blue chart G2 vision?

Hej
    Jag har en Garmin gpsmap 720s som tappat pekskämsynkroniseringen så mycket att det inte går att kalibrera. Efter samtal med Garminsupport så säger det att det är ett känt fel och erbjuder en utbytesenhet i form av en GPSMAP 721xs för 2600:-. Hmmm då blir det adapterkablar mm till mina givare + ström så totti kanske det landar 3500:- plus ev ny karta (?) dvs ~7000. Och då har jag en gammal basic givare så jag får inte nytta av den nya ekolodstekniken. Och jag är ju sugen på en 9 tummare för enklare navigering i högre fart. Kollar på Garmin Echomap plus 92sv eller Lowrance Elite-9 Ti som verkar likvärdiga. Förutom 9" vill jag ha touch + vanliga knappar för snabb zoom i gropig sjö. Eftersom jag fiskar Hö och Gädda med fluga på <3 m behöver inte ekolodsdelen inte vara så avancerad. Dock är den nya funktionen att själv göra kartor intressant eftersom jag fiskar en del i insjöar. Men det verkar bägge enheterna ha, eller? Men men gällande kampanjer skiljer det ju en del i pris:
    Lowrance Elite-9 Ti för 9750:- inkl total scangivare och C-map och
    Garmin echomap plus 92 sv för 11600:- inkl GT52HW-TM givare men ev 3300:- till för den karta jag behöver (öst+västkust).
    Dvs knappt 5000:- i skillnad om jag åker på att köpa ett nytt Bluechart kort. Dock har jag ju en karta i min nuvarande Garmin som jag kanske skulle kunna återanvända. Den heter VEU711L Sweden South v10.00. "Ta med den och testa i affären säger Garmins kundsupport" :-| Det rådet kunde jag ju lista ut själv. Någon som vet om den funkar i Garmins nya enheter?
    Har någon synpunkter på mitt val och tänk enl oven eller kanske förslag på annat märke/enhet så mottages det också gärna.
    Tack på förhand.
    Ps. Ärligt talat är jag inte tveksam till fortsätta sponsra Garmin eftersom min gamla 525 också packade ihop i förtid. Det verkar ha kvalitetsproblem. Dock kanske fixat nu?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
1 020 svar
128 204 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
32 svar