Elite ti2 eller nya helix G3n ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elite ti2 eller nya helix G3n ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    okej, Jag har kollat runt lite och såg att man får ett hds 9 carbon med tot.scan givare för samma pris som helix chirp msi+ g3n. Men det är väl som du säger att helix har bättre 2d än med lowrance total scan/row 3in1 givaren men med hds carbon finns ju möjlighet att kör 3d och troligtvis livesight i framtiden ?
    som sagt är inte autochart så viktigt för mig och kommer troligen kör med navionics kartor i plottern.
    Hur är det har helix 9 g3 bättre skärm än vad mitt gamla helix 5 g1 ? För man såg ingenting i den skärmen om man inte stod rakt framför skärmen när det var lite soligt och hade på solglasögon, men lowrance skriver att hds har bättre skärm och att man ser bra även med polariserade glasögon på ?

    Kommentera


    • #12
      Så vidt jeg vet har Helix G3 samme skjerm som foregående generasjoner. Ja, HDS Carbon (og Live) har bedre skjerm både med tanke på oppløsning, solbriller og vinkel mot skjermen.

      Carbon er utvilsomt ett hakk over Helix, men jeg hadde personlig tatt meg råd til en av de nye ekkoloddgiverne til den (feks 3 in 1) dersom kvaliteten på SideScan er viktig for deg. Det er stor forskjell her. Med Carbon får du også to minnekortporter så du står veldig fritt med tanke på kart og logging.
      Team Colibri

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Så vidt jeg vet har Helix G3 samme skjerm som foregående generasjoner. Ja, HDS Carbon (og Live) har bedre skjerm både med tanke på oppløsning, solbriller og vinkel mot skjermen.

        Carbon er utvilsomt ett hakk over Helix, men jeg hadde personlig tatt meg råd til en av de nye ekkoloddgiverne til den (feks 3 in 1) dersom kvaliteten på SideScan er viktig for deg. Det er stor forskjell her. Med Carbon får du også to minnekortporter så du står veldig fritt med tanke på kart og logging.
        Ja okej tack så mycket, lite klokare blev ja. Troligtvis blir det ett lowrance då ja skulle föredra touch skärm

        Kommentera


        • #14
          Humminbird har touch de også da, på Solix.
          Team Colibri

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Humminbird har touch de også da, på Solix.
            Jo jag vet men de ligger i en helt annan prisklass då

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
            1 216 svar
            156 040 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HenkeW
            av HenkeW
             
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
            12 svar
            2 708 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
            27 svar
            1 989 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu
             
            Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
            2 svar
            499 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg profilnamnet  
            Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
            5 svar
            409 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Amiala
            av Amiala
             
            Arbetar...
            X