Hook2 9 tripleshot vs Elite ti2 9 3in1 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hook2 9 tripleshot vs Elite ti2 9 3in1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hook2 9 tripleshot vs Elite ti2 9 3in1

    Jag ska köpa nytt lod. Vill kunna logga egna djupkartor och använda sidescan för att leta struktur till mitt gäddfiske. Fiskar max på 15 meter, mest runt 3m.
    Vad skiljer dessa två enheter åt?
    En bubblare är nya Raymarine Element men hört att livekarteringen inte är lika bra.
    Väldigt tacksam för svar.

  • #2
    Elite Ti2 er i en helt annen liga enn Hook2.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Är det stora skillnader? Tycker det är svårt att förstå skillnaderna
      De flesta jag känner kör med elite ti2 7
      Jag är sugen på att köpa ett eget lod och är väldigt intresserad av att kunna ta ner kartor till olika sjöar när man besöker en ny. Har en liten båt så har inte behov av fler skärmar än 1. Fattar som att båda enheterna kan bygga upp egna kort, fungerar det lika bra på båda? Om jag drar ner en c map karta kan jag bygga på det själv sen med båda enheterna?

      Jag står och överväger om jag ska köpa Elite ti2 7 eller Hook2 9
      Hook2 ger mig större skärm men ingen touch skärm. Är det skillnader mellan kartorna?

      Tacksam för svar har idag inget ekolod själv så har bara kunskapen jag snappat upp genom att kolla på vänners ekolod. Men åker just nu runt och är rädd för att köra på något. Fiskar i insjöar 10-20 meter djupa.

      /Mvh Tribbe

      Kommentera


      • #4
        Besökte en ekolodsåterförsäljare till bla. Lowrance idag så jag frågade lite frågor. Som jag fattade det så kan hook2 bygga djupkartor men de syns inte i enheten utan man måste ladda upp de på c maps hemsida och sen ladda ner de själv medans elite ti2 kan bygga djupkartor som man ser direkt i sin enhet. Förstod jag rätt?

        Kommentera


        • #5
          Elite Ti/Ti2 er et godt ekkolodd og leveres med ekkoloddgivere egnet for skandinavisk bruk. Den har en god kartplotter med markedets beste utvalg hva gjelder kompatible kart.

          Hook2 er et dårlig ekkolodd som leveres med ekkoloddgivere som ikke er egnet for skandianavisk bruk. Den har en enkel kartplotter eller ren GPS, og er kompatibel med noen få varianter kart.

          Oppsummert: Elite Ti/ Ti2 er godt egnet for skandinavisk sportfiske, Hook2 er for lek i badekaret.
          Team Colibri

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
          1 216 svar
          155 915 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg HenkeW
          av HenkeW
           
          Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
          12 svar
          2 687 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Piscantur stercore  
          Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
          27 svar
          1 936 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gabbu
          av gabbu
           
          Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
          13 svar
          1 143 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg holden
          av holden
           
          Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
          2 svar
          161 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg fishmark  
          Arbetar...
          X