Vad blev resultatet när Garmin köpte Navionics? Eller Garmin quickdraw = navionics? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad blev resultatet när Garmin köpte Navionics? Eller Garmin quickdraw = navionics?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    I praksis er det to aktører på markedet, Garmin og C-Map. Jeg anbefaler at man laster opp sine data til begge, nettopp for å unngå at man låser seg selv til den ene eller den andre. Personlig laster jeg opp til alle jeg får lastet opp til. Dvs Garmin via Navionics og Garmin Connect, Humminbird og C-Map via Genesis.
    Förklara. Så datat till navionics kommer till garmin connect? Jag få intrycket att garmin connect är nåt eget nämligen.
    Det är pga av dina råd jag har gjort så med närmare 300 kartläggningstimmar.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

      Förklara. Så datat till navionics kommer till garmin connect? Jag få intrycket att garmin connect är nåt eget nämligen.
      Det är pga av dina råd jag har gjort så med närmare 300 kartläggningstimmar.
      Nei, foreløpig er det ingen data sendt til G Connect som har gått over til Navionics, det har bare gått fra Navionics og til G3-kartbrikkene. På sikt regner jeg med at Garmin vil samkjøre basene for Garmin Connect og Navionics Sonarchart 100%, men det har ikke skjedd enda (så vidt jeg vet).

      Siden jeg bruker Reefmaster selv, og primært logger med Lowrance, så får jeg konvertert mine logger til alle disse "kartbasene", derfor kan jeg laste opp til hver enkelt av de.
      Team Colibri

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
      1 216 svar
      156 029 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HenkeW
      av HenkeW
       
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 704 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      1 974 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
      2 svar
      495 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg profilnamnet  
      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
      2 svar
      354 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Arbetar...
      X