Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope - AGM-batteri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope - AGM-batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope - AGM-batteri

    Hejsan!
    Jag har införskaffat mig Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope. Jag har ett nytt AGM-batteri 95AH, är det värt att testa använda det eller är det endast lithium som gäller för den setupen?

    Om jag köper mig ett lithiumbatteri istället vore det skönt om jag kunde köra både Motorguide + Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope på det batteriet. Finns det någon möjlighet att det fungerar eller är störningar på ekolodet ett faktum?

    Mvh

  • #2
    AGM-batteriet kommer räcka för lodet, inga problem med det.

    Däremot bör man inte koppla elmotor till samma batteri som annan elektronik då det kan bli störningar. Alla upplever inte störningar dock.

    Jag hade kört två olika batterier.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Wahlin Visa inlägg
      Hejsan!
      Jag har införskaffat mig Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope. Jag har ett nytt AGM-batteri 95AH, är det värt att testa använda det eller är det endast lithium som gäller för den setupen?

      Om jag köper mig ett lithiumbatteri istället vore det skönt om jag kunde köra både Motorguide + Garmin ECHOMAP Ultra 122sv + Livescope på det batteriet. Finns det någon möjlighet att det fungerar eller är störningar på ekolodet ett faktum?

      Mvh
      Hoppar in i tråden, har samma hårdvara, men vanligt bilbatteri (x2 ~70Ah) och det har inledningsvis gått bra.
      Men det märks att det drar några watt när allt är igång.
      Har ju 2 voltmätare nu, lodet plus en gammal mätare.

      Jag funderar på en enkel strömbrytare på pluspolen till GLS10, så att den kan slås av helt när live inte används.
      Har säkringen till GLS10 vid fötterna, för åtkomst om något sker, så jag sätter nog en strömbrytare där med.

      "Ferrit-pärlorna" har jag bara nere vid givarna, är det rätt?

      Grejjerna funkar, och det är kul att prova sig fram, kört perspektiv och tror jag hittade en gädda på 110cm.

      Vad är 'idealdjupet', eller 'maxdjupet' för perspektiv? (0,8 till 2,5m har jag kört, det går bra, tycker jag)

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 578 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 823 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      2 116 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10
      32 svar
      3 318 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Amiala
      av Amiala
       
      Startad av Jofog, 2023-09-08, 10:07
      5 svar
      271 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jofog
      av Jofog
       
      Arbetar...
      X