Vilket ekolod?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket ekolod??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket ekolod??

Hej det ligger till så att vi ska köpa ett nytt lod.

Men jag kan inte bestämma mig för vilket, jo att det ska vara lowrance men ska jag köpa x510, eller lcx serien? Och när det gäller vad vi ska lägga på det prismässigt så är det inga problem då jag tar hem det från usa.
    Lcx serien lockar vad hade ni gjort hade ni köpt var för sig??? eller satsat på lcx - serien behöver hjälp vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill gärna ha lite större skärm än 5,4

Vi fiskar bara i havet och för det mesta i öresund men det blir även andra vatten.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

LCX-27c ska jag köpa hem i vinter, har 7200c som plotter och det är en grymt vass skärm på den, bra att man kan ha 50/200 khz givare med.
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Skulle satsa på LCX under dem förhållanderna även om X510 är ett mycket bra lod men LCX klår det tack vare större skärm och kombimöjligheterna för framtida utbyggnad med tex radar eller motordata.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik TEAM HANSVIK Visa inlägg
        Hej det ligger till så att vi ska köpa ett nytt lod.

Men jag kan inte bestämma mig för vilket, jo att det ska vara lowrance men ska jag köpa x510, eller lcx serien? Och när det gäller vad vi ska lägga på det prismässigt så är det inga problem då jag tar hem det från usa.
        Lcx serien lockar vad hade ni gjort hade ni köpt var för sig??? eller satsat på lcx - serien behöver hjälp vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill gärna ha lite större skärm än 5,4

Vi fiskar bara i havet och för det mesta i öresund men det blir även andra vatten.
        Självklart LCX om Du fiskar i havet. Bättre uteffekt och djuptagning.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Om man bara vill ha ekolod med större skärm än x 510 vad finns det för alternativ då som ni kan tipsa om?? ska fortfarande vara lowrance har tittat i deras katalog.
          Men det finns bara lcx-serien när det gäller större skärm, dom måste väl ha fler lod än dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Skulle satsa på LCX under dem förhållanderna även om X510 är ett mycket bra lod men LCX klår det tack vare större skärm och kombimöjligheterna för framtida utbyggnad med tex radar eller motordata.
            X510c och X515c df är också förberedda för motordata och radar

Jag skulle satsa på två enheter en X515c df och en Globalmap 7200c

Eller hadde man riktigt mycket pengar blev det nog två LCX-112c

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Om man bara vill ha ekolod med större skärm än x 510 vad finns det för alternativ då som ni kan tipsa om?? ska fortfarande vara lowrance har tittat i deras katalog.
              Men det finns bara lcx-serien när det gäller större skärm, dom måste väl ha fler lod än dom?
              Finns nog bara LCX-serien om man vill ha större skärm till lodet

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
                X510c och X515c df är också förberedda för motordata och radar

Jag skulle satsa på två enheter en X515c df och en Globalmap 7200c

Eller hadde man riktigt mycket pengar blev det nog två LCX-112c
                Jo jag vet att det klarar motordata men att det även klarar radar var en nyhet, men så var det ju skärmstorleken, men Ditt förslag är en mycket bra lösning och finns utrymmet så är ju 2st 10 tumsskärmar en optimal lösning och klart häftig

Kommentera

Men är inte garmins bättre än lowrance när det gäller gps delen?? har tittat på garmins 420 varför global map 7200 ? kan man ta hem gps med från usa och det funkar bra här hemma?

Kommentera

Men är inte garmins bättre än lowrance när det gäller gps delen?? har tittat på garmins 420 varför global map 7200 ? kan man ta hem gps med från usa och det funkar bra här hemma?
                    Inte numera iom införandet av Garmins nya menysystem så har de blivit helt oanvändbara, de nya Gramin plottrarna påminner mest om flashiga TV/Dataspel med massor av onödiga och i vissa fall direkt farliga "finesser" så glöm Garmin!!

Lowrance eller Raymarine är de enda seriösa GPS plottrarna numera!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
                    11 svar
                    671 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Startad av Sadda, 2025-10-11, 10:22