Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg
    En annan fråga om funktionen datalager,ställer in som jag vill ha men när jag startar igen efter avstängt så försvinner det,gör jag fel?
    Da snakker vi om en HDS Gen 3?
    den hadde en bugg i forrige software der dette skjedde. Oppdater software, ta hard reset, legg inn nytt skjermoverlegg.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Har färsk mjukvara,7,0 med fish reveal..
      Hard reset,fabriksinställningarna ?

      Kommentera


      • Hard reset ja, ikke fabrikk.
        Team Colibri

        Kommentera


        • Först spara waypoints och sen reset alltså.

          Måste jag göra om uppdateringarna igen?

          Kommentera


          • Nei. Hard reset sletter ikke softwareoppdateringer men den sletter alt du har gjort. Waypoints, innstillinger, egne skjermoverlegg, ruter, custom-skjermbilder etc.
            Team Colibri

            Kommentera


            • Försöker koppla ihop Lowrance hds gen3 med wi-fi (internetdelning) från min iphone 4. Misslyckas trots otaliga försök.

              Passar på att slänga in en annan fråga. Mitt lowrance stängs av och på efter uppstart. Har det att göra med att jag har båten i ett garage och att den inte hittar gps-signal och därför stängs av? Har provat hard reset, men samma sak händer.

              Skulle gärna vilja uppdatera enheten.

              Edit. Fick det att funka och laddade ner uppdateringen. Startar om enheten och kollar i systemet "about" och ser den gamla filen 56.1 kvar.
              Senast ändrad av gabbu; 2018-04-25, 10:47.

              Kommentera


              • Jag är nog trög, men ...Du har laddat ner uppdateringen (helt säker på att nedladdningen är klar?), men har du uppdaterat enheten med den uppdateringen eller bara startat om maskinen?
                Sedan kan du ju alltid uppdatera maskinen utan mobiltelefon och wifi-uppkoppling, genom att tanka ner uppdateringen på en PC och lägga över den på ett SD-kort som du sedan använder i HDS:en. Lite "old school" kanske, men så gjorde man ju tidigare...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
                  Jag är nog trög, men ...Du har laddat ner uppdateringen (helt säker på att nedladdningen är klar?), men har du uppdaterat enheten med den uppdateringen eller bara startat om maskinen?
                  Sedan kan du ju alltid uppdatera maskinen utan mobiltelefon och wifi-uppkoppling, genom att tanka ner uppdateringen på en PC och lägga över den på ett SD-kort som du sedan använder i HDS:en. Lite "old school" kanske, men så gjorde man ju tidigare...
                  Du hade helt rätt. Nedladdningen var inte klar testade att ladda ner igen och vips så funkade det. Är det bara min enhet som är "laggig" ? tycker den ofta hänger sig (hds gen 3).

                  Kommentera


                  • Jeg kan sette noen kroner på at du har et problem med strømtilførsel til din HDS. Det er en typisk kilde til feil ala de du opplever.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                      Jeg kan sette noen kroner på at du har et problem med strømtilførsel til din HDS. Det er en typisk kilde til feil ala de du opplever.
                      Jag drog om elen direkt från lod till startbatteri. Skyllermarks polplintar och rengjorda poler. Men kanske kabelskorna måste göras om. Sen när jag kom ut ur garaget försökte jag få fram kartan (cmap) på plottret men det vägrade den. En gul bakgrund bara. Så fortsatte det hela kvällen trots flera försök.

                      Känner mig frustrerad, är inne på min andra enhet (reklamation) och även denna krånglar. Eller så är det skit bakom spakarna. Vad gör ni av med kabeln som har flera olikfärgade mindre kablar tex?

                      Colibri kan inte jag få låna dig för en dag?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 915 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 143 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X