Tips på ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på ekolod

Hej på er!

Jag har ingen riktig koll på vilket ekolod jag ska satsa på, och blir inte så mycket klokare av alla lösa inlägg på olika forum, där många svar är flera år gamla.

Jag vill ha ett ekolod för klassiskt fiske efter gädda och abborre, kanske gös, i Östersjön. Blir mestadels kustnära, tvivlar på att det blir mer än 50 meter djupt. Helst under 4000 kr, studentekonomi... Problemet är att jag inte vet vilka vinklar, hertz och så vidare som är bra, eller vilka märken dessutom. Har av nån anledning haft en förkärlek till Garmin, men läst att Lowrance gör bättre lod. Ja, ni ser själva, ingen koll...

Tack för hjälpen!
    MightySeamens mäktiga blogg - http://www.blogg.mightyseamen.se/ - fiskevärldens glamorösaste gäng!

Ingen som kan komma med nått konkret tips?

Jag har kollat på Lowrance Elite-5x. Vad tror ni? Och är det nån som vet om det är samma ekolod i den som i Elite 5 med plotter inbyggd?
    Senast ändrad av Stortotta; 2011-04-20, 13:57. Anledning: Stavning
    MightySeamens mäktiga blogg - http://www.blogg.mightyseamen.se/ - fiskevärldens glamorösaste gäng!

Kommentera

undrar lite samma sak! med betydligt mindre budget 1000-1500 kr

Kommentera

elite 5x är ett bra lod,räcker gott.
        Mark 5x räcker det med,detta har jag själv och skall jag byta blir det till ett HDS...klarar mig dock utmärkt med det jag har även om jag saknar färgskärm...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tjena!

Här kan du läsa lite om hur ett ekolod fungerar:

Wiking marine säljer eagle cuda 300 portabelt för ett mycket billigt pris just nu. Jag har självt köpt ett därifrån. Med ett portabelt ekolod kan du lätt flytta ekolodet mellan olika båtar. Just detta ekolodet kanske ligger lite väl under din budget, men jag tror inte du behöver något "värsting" ekolod för din typ av fiske

Lycka till med ditt köp!

Kommentera

Jag lånar tråden och försöker få fram lite mer tips på liknande ekolod. Kan vara bra ha lite olika alternativ...
            Det vore även bra att höra ifall någon har något ekolod de inte rekomenderar och anledningen till det (så man vet vad man ska undvika).

tack på förhand

Kommentera

Jag köpte ett Lowrance Elite 5 iaf, så hoppas att det blir bra! Sjösättning nästa vecka, så får jag testa!

Tack för era svar!

Kommentera

Tänkte bara tillägga att Navalis är sjukt snabba! Beställde igår strax efter tre på dagen, och fick paketet idag, 14:10! Det är fan värt beröm (posten gjorde väl ett bra jobb dom också antar jag)!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                72 svar
                6 170 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg tobs
                av tobs