Problem med Johnson 25hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Johnson 25hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Johnson 25hk

Hejsan. Har hört att det ska va ett toppen forum. Så tänkte höra om någon har några bra tips eller idéer/förslag ångånde min Johnson

Skulle ut och dra en repa me båten. Att börja med starta den som vanligt lätt och fint. Men sen när jag lägger i växel och ska dra på gasen börjar den hosta och fräsa frå motorn och går allmänt sakta och dåligt. Stänger av motorn och börjar kolla lite almäna saker som kan krångla.

Kollar stiften (nya stift) och nya kablar. Rätt blandning bra gnista. Tar hem motorn för att göra ren förgasare.

Ny testtur samma resultat går sakta och är svag... Då upptäcker jag när jag kollar noga på alla packningar när motorn är igång att den ena packning läcker ganska mycket.

Tar hem motorn igen har plockat loss förgasaren och lite annat jox som är ivägen för att komma åt kåpan till packning som är kass tar loss alla bultar som jag ser som ska hålla kåpan inkusive svänghjulet men kåpan lossar ändå inte!! Måste jag plocka loss hela tändplatan och om jag måste de hur gör jag?

Ursäkatar så mycket om det är en rörig text men jag har skrivit så utförligt jag bara kan. Extremt tacksam för all hjälp alla tips och idéer är varmt välkommna för att få min motor att gå bra igen!! Mvh Johannes

Ingen som har nån ide? HJÄLP!!

Kommentera

har du provat köra utan motorkåpan på?? igensatt luftintag?? felställd "luftblandning"?? för öppnat luftskruven till tanken har du väl gjort?? Har motorn stått en tid så blås ren munstyckena i förgasarna,brukar kunna ärga igen om minsta fukt finns...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Allt som du skrev är gjort. Men felet är väl att packning är kass så att den drar tjuv luft eller? Och hur får jag loss tandplattan?
        Senast ändrad av Johnson; 2012-07-19, 22:07.

Kommentera

möjligt...för att inte säga troligt....bytt soppan? gammal 95 är skit...å andra sidan skall inte dessa motorer ha 95 utan helst 98 har jag märkt....
          Senast ändrad av byggarn; 2012-07-19, 22:07.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Okej det är allt ny soppa på tycker den borde gå bra efter allt som är gjort på den och eftersom den gick bra innan
            Senast ändrad av Johnson; 2012-07-19, 22:26.

Kommentera

Okej det är allt ny soppa på tycker den borde gå bra efter allt som är gjort på den och eftersom den gick bra innan

Kommentera

Om du går in på http://www.ishopmarine.com/ishop/store/ej/ så letar du dig fram till din årmodell sen har du ganska utförliga sprängskisser.
                Hoppas att detta kan hjälpa dig...

Kommentera

Någon som vet hur man får loss tändplattan på min Johnson 25hk mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                  10 svar
                  4 984 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg heinrich79  
                  Startad av Krillan, 2025-10-02, 06:16