Varför inte elektronisk tilt på mindre motorer med el och rörkult? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inte elektronisk tilt på mindre motorer med el och rörkult?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Så här ser det ut på Mercury 20. Strömbrytaren sitter på rorkulten.Click image for larger version

Name:	eltilt.jpg
Views:	1
Size:	100,0 KB
ID:	1764772

Kommentera

då går den eftermontera, inga problem, men förmodligen inte direkt gratis, mitt tips är att leta efter delarna utomlands då dom förmodligen kostar skjortan i sverige, men kolla först naturligtvis med handlaren du köpte motorn av.

Kommentera

Nu hänger jagb inte riktigt med i svängarna, verkar det vara så att det ska gå att eftermontera en power trim och tilt på min motor?
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Det är väl enklast att gå till en handlare som har båda versionerna och jämföra. Jag tror dock att det kommer att kosta mer än det smakar, särskilt om du köper nya delar. Iofs kan det ju eventuellt finnas en tiltmodell hos någon utombordarskrot (vilket j-a ord ! ), men jag tvivlar på det.

Kommentera

jag kan inte se varför det inte skulle gå, allt är ju förberett för att montera en tilt, dom tillverkar inte olika riggar för sånt så det ska bara vara att skruva dit.

Kommentera

Grundtips, få ut så mycket du kan pengamässigt av nuvarande motor om du upplever det som ett problem, köp sedan den motor som passar dina behov exakt direkt, finns den inte i favoritmärke kolla på andra tills du hittar vad du söker inga kompromisser, inga eftermonterade grejor (kommer ruinera samt att du får knappast tillbaka ens en bråkdel av pengarna utlagda) tvärsäker en dead end, köp rätt grejor från början mvh
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Grundtips, få ut så mycket du kan pengamässigt av nuvarande motor om du upplever det som ett problem, köp sedan den motor som passar dina behov exakt direkt, finns den inte i favoritmärke kolla på andra tills du hittar vad du söker inga kompromisser, inga eftermonterade grejor (kommer ruinera samt att du får knappast tillbaka ens en bråkdel av pengarna utlagda) tvärsäker en dead end, köp rätt grejor från början mvh
                För att denna motor inte finns att köpa. Vill ha en motor med 20hk, elstart, den ska ha rörkult med växeln i rorkulten och helst ha el-tilt. Växel i rorkulten är viktigast men finns ingen modell med det och el-tilt. Därför får jag montera deras el-tilt de har på sina pulpet-modeller eller köpa en extern fristående tilt. Några andra alternativ har jag inte sett eller hört varken i tråden eller utanför denna. Har inte hittat någon grossist eller återförsäljare ännu heller som kan svara på frågan så väntar och letar vidare och ser vad kalaset går på om man väljer en lösning från Mercery om en sådan verkligen finns. Fördelen med en extern el-tilt är ju att jag lätt kan byta motor sen och slipper fundera på detta i framtiden..
                Senast ändrad av Team CTM; 2012-10-11, 19:07.
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ok förstår, grejorna finns men dessvärre blir det dyrt.... länkarna har du redan lycka till med det hela
                  Känner inte till CNC men Panthers grejor har jag haft, rätt bra faktiskt, funkar!
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2012-10-09, 18:51.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Ok förstår, grejorna finns men dessvärre blir det dyrt.... länkarna har du redan lycka till med det hela!
                    Eftersom det inte finns som tillval på denna motor när man köper den så får man betala extra i efterhand för funktionen. Kostar en slant, men de externa fristående el-tiltarna är ju överkomliga i pris i alla fall. Får se om det fungerar med grejer från Mercury och vad de i så fall ska ha för kalaset..

Kommentera

vore ju jäkligt konstigt om det inte finns 20hk mercury med rorkult elstart och trim/tilt.....toptench har ju t.om satt in en bild på en ovan....

Annars en sån här kanske...http://www.almhults-marinprodukter.s...del-40-1155167
                      Senast ändrad av byggarn; 2012-10-09, 21:44.
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                      31 svar
                      22 831 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nivv
                      av nivv