Suzuki vs Yamaha - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suzuki vs Yamaha

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

av dom stora märkena Honda, Suzuki, yamaha, Evinrude/Tohatsu/Mercury (samma motorer) är det nog bara hugga den du får bäst pris på tycker jag, för det är minimala skillnader mellan dom.
    en sak jag skulle fundera lite på är dock Yamahan eftersom dom kan vara horribla på reservdelspriser

Kommentera

båda är bra motorer, detta är en smaksak. Köp den för bäst pris

Kommentera

Håller med Nito...och bäst pris får du troligen på en Tohatsu...
        och bäst garanti,upp till 7 år på Suzuki...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Hej hej! Har haft yamaha och mercury, och upplevt att mercury är rent skräp. Hade en 6hk 2001 2takt som va "okej" efter den en 50hk 2009 efi som gick bra men ramlade sönder( avgas upphängningen sprack/vibrerade av osv) sen nu har jag en 2008 100hk efi som gått 180h och drar i sig olja som satan, smartcraft instrument som strular.... Slutsats, välj inte mercury. Jag ska byta till just yamaha eller suzuki, inte hört någon som haft nå större problem med någon av dessa märken. En guide vän till mig körde tex 3900 timmar med sin suzuki 150 utan ett problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ben Hur Visa inlägg
            Hej hej! Har haft yamaha och mercury, och upplevt att mercury är rent skräp. Hade en 6hk 2001 2takt som va "okej" efter den en 50hk 2009 efi som gick bra men ramlade sönder( avgas upphängningen sprack/vibrerade av osv) sen nu har jag en 2008 100hk efi som gått 180h och drar i sig olja som satan, smartcraft instrument som strular.... Slutsats, välj inte mercury. Jag ska byta till just yamaha eller suzuki, inte hört någon som haft nå större problem med någon av dessa märken. En guide vän till mig körde tex 3900 timmar med sin suzuki 150 utan ett problem.
            Nu pratar du amerikanska Mercury och inte de upp till 30hk som Tohatsu tillverkar i dag...en viss,för att inte säga milsvidd skillnad...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har haft två stycken Tohatsu mindre fyrtaktare. En 4 hk och en 9,8 tror jag det var (kan varit en 8hk nu när jag tänker efter)... 4 Hk var tom på olja efter några turer. 9,8an gick dragsnöret av på vid andra fisketuren. Kommer aldrig någonsin mer köpa Tohatsu! Årsmodellerna som jag då köpte nya var 2005 och 2007 om jag minns rätt.

Däremot har jag fiskat från båtar som haft Tohatsu två-taktare och båda dessa ägare har varit grymt nöjda med maskinerna.
              Senast ändrad av Muskytracker; 2012-11-03, 18:54.

Kommentera

-överhuvudtaget när det gäller småmotorer under 15 hk. oavsett märken så tycker jag dom är ganska billigt tillverkade.
                jag vet att en svensk som har VÄLDIGT mycket insikt i utombordarbranschen både i sverige och internationellt berättade att småsnurrorna inte ger några inkomster alls varken för tillverkarna eller återförsäljarna utan dom finns bara för "Profiling Purposes"
                -tex så har Evinrude som marknadsför sina E-TEC väldigt hårt börjat köpa Tohatsu med Rude-dekaler, bara för att dom ska ha EKO-småsnurror då deras E-TEC teknik inte finns under 30 hk.
                -det finns INGEN tillverkare som inte ibland släpper ut ett Måndagsex.

Kommentera

Yamaha

Kommentera

Visst är småsnurror under 8 hk väldigt klent byggda. Är ju mest för att få ner vikten. Det mesta i dag är ju bara slit och släng.
                    Alla dessa Kina motorcyklar, båtmotorer, mopeder är ju extremt klent byggda. Korea mopeder är ju inte heller robust byggda.
                    Jag tycker att det mesta man köper i dag är undermåligt och klent.
                    Alldeles för mycket plast där det tidigare satt metall.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Har haft yamanha 4hk och har nu mercury 6hk. Båda 4 taktare, båda lika dåliga. Av någon anledning så är/var båda svårstartade då de är varmkörda. Har snackat med massa folk och generellt sätt så verkar det vara en del problem med små en cyl 4t motorer. Satsa på en två cylindrig om det ska va 4t eller köp en bättre begagnad 2t.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                      31 svar
                      23 606 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nivv
                      av nivv