stp complete system cleaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stp complete system cleaner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men du Bowen, du behöver inte försöka förlöjliga mitt tidigare inlägg med en massa trams.

Kan ta ett annat exempel:
    En kollega till mig har varit på ett flertal utbildningar för ett annat motorfabrikat vilka inte ens i närheten äger/säljer någon typ av bränsletillsats.
    De hävdade att man för ett problemfriff användande av deras maskiner/motorer då bör man aldrig använda bensin som är äldre än 3-4v för den har tappat mycket av sin prestanda.
    De rekomenderade att alltid köra på någon typ av bränsletillsats för att få ett problemfritt ägande.
    Och då särskilt vid förvaring eller när motorn/maskinen inte används frekvent.

De positiva effekter jag själv har noterat samt den info jag var fått från olika håll räcker för att jag ska tro på produkten.

Vill du ha mer bevis än så då får du nog kontakta något oberoende testorgan.

/ HenkeW

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Men du Bowen, du behöver inte försöka förlöjliga mitt tidigare inlägg med en massa trams.

Kan ta ett annat exempel:
      En kollega till mig har varit på ett flertal utbildningar för ett annat motorfabrikat vilka inte ens i närheten äger/säljer någon typ av bränsletillsats.
      De hävdade att man för ett problemfriff användande av deras maskiner/motorer då bör man aldrig använda bensin som är äldre än 3-4v för den har tappat mycket av sin prestanda.
      De rekomenderade att alltid köra på någon typ av bränsletillsats för att få ett problemfritt ägande.
      Och då särskilt vid förvaring eller när motorn/maskinen inte används frekvent.

De positiva effekter jag själv har noterat samt den info jag var fått från olika håll räcker för att jag ska tro på produkten.

Vill du ha mer bevis än så då får du nog kontakta något oberoende testorgan.

/ HenkeW

Jag förlöjligar dig inte. Tråkigt att du tar det så.
      Men du nämner bara massa anekdotiskt trams.

Jag säger fortfarande inte att det är verkningslöst. Jag vet ingenting, är inte intresserad heller egentligen.

Det jag ifrågasätter är att "folk" rekommenderar nåt som ingen (ser det ut som nu) har belägg för om det funkar.

Dessutom, när man påtalar detta för "folk" och dom inser och förstår att dom inte heller egentligen har en aning om det funkar, samt egentligen aldrig tänkt så långt. Då kommer näbbarna och klorna fram

Men som sagt, vem vet kanske det funkar.

Vanish oxy action gör inget som inte ett vanligt tvättmedel gör i alla fall
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Det finns ett sätt att köra utan alkoholblandad soppa och det är alkylatbensin, har själv kört min motor enbart på den sedan den var ny och har aldrig haft några problem med att starta motorn efter vinterförvaringen, och då brukar jag bara parkera båten/trailern under bar himmel(dock mned en press på båten) utan att tömma förgasaren när jag lämnar båten för vintern.

Alkohol är bra, fast inte på sjön, vare sig invärtes i en själv eller motorn. Däremot är den miljövänlig, iaf här i Finland framställs etanolen i E85 av avfall istället för att importeras från något U-land som skövlar naturen och exploaterar arbetarna.

Kommentera

Jag vet i alla fall att Red Lines gucka fungerar.Elller åtminstone fungerade.Visserligen på bilmotorer,men ändå.Efter man använt den var tipset att även byta bränslefilter då den löser upp all skit,även i tanken.

Kommentera

Och 4t-ägarna behöver ju inte köra på alkylatbensin hela tiden, det räcker att man kör med det enbart sista gången innan vinteruppehållet.

Kommentera

stp complete system cleaner

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
              Jag vet i alla fall att Red Lines gucka fungerar.Elller åtminstone fungerade.Visserligen på bilmotorer,men ändå.Efter man använt den var tipset att även byta bränslefilter då den löser upp all skit,även i tanken.

Hur vet du det?
              På vilket sätt hjälpte det dig?
              Är nyfiken, inte ifrågasättande för saken skull!
              Senast ändrad av Bowen; 2014-06-15, 17:43.
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

ElCamino skrev ju det i sitt inlägg.
                Löste upp skiten, även den i tanken.

Mvh. HenkeW

Kommentera

[QUOTE=Bowen;933203]Hur vet du det?
                  Är nyfiken, inte ifrågasättande för saken skull![/QUOTE

Jag minns att jag servade ett antal Volvos med B23E motorer.De var ju inte kända för den mest silkeslena tomgången när de hade gått långt.De stod och ruskade på tomgång och det blev märkbar skillnad efter en flaska SI-1.Jag utgår ifrån att vätskan gjorde att spridarna fick tillbaka lite av den sprutbild de hade när de var nyare,t e x..

Kommentera

[QUOTE=ElCamino;933211]
                    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Hur vet du det?
                    Är nyfiken, inte ifrågasättande för saken skull![/QUOTE

Jag minns att jag servade ett antal Volvos med B23E motorer.De var ju inte kända för den mest silkeslena tomgången när de hade gått långt.De stod och ruskade på tomgång och det blev märkbar skillnad efter en flaska SI-1.Jag utgår ifrån att vätskan gjorde att spridarna fick tillbaka lite av den sprutbild de hade när de var nyare,t e x..
                    Hur länge sen va detta? Fuel/system cleaners för 20år sen hade innehåll som är totalt förbjudna eller är inte i samma koncentrerade form som idag.

Kommentera

Nä det är klart,allt va ju bättre förr..produkten finns fortfarande dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                      31 svar
                      23 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nivv
                      av nivv