stp complete system cleaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stp complete system cleaner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att man blandar in etanol i "soppan" har funnits ett bra tag. Sen att dessa "miljöclowner" till politiker bestämt att man ska blanda mer etanol i soppan är ett steg mot bättre miljö. Att det finns folk som förvarar bränslet i 5-6månader har de nog inte tagit med i sina kalkyler för det är så liten del som gör det. Här satsar man på den stora massan som förbrukar det omgående och fyller på med nytt utan att förvara det i flera månader.

Hur mycket bensin använder man i sin bil per år ? Hur mycke används till båten per år ? 2% extra etanol i "soppan" gör en märkbar skillnad för miljön

Tror inte heller på dessa mirakel kurer som säljs på macken, men däremot så tror att dessa kan fungera i förebyggande syfte innan problemen kommer. Men har man problem får man gå den gamla hederliga vägen, skruva och putsa grejerna.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg

Hur mycket bensin använder man i sin bil per år ? Hur mycke används till båten per år ? 2% extra etanol i "soppan" gör en märkbar skillnad för miljön
      Trollar man fram etanolen? Framställningen av etanol väger inte upp mot hur mycket man tjänar på att använda den.

Finns hur mycket som helst att läsa om den smutsiga framställningen av etanol påverkar miljön negativt. Men miljömupparna fortsätter använda skygglappar för att få igenom sin politik.

Kommentera

Att tillverka etanolen är smutsigt är väl ingen nyhet men att hitta vägarna till mindre utsläpp från bensindrivna bilar är väl ingen fel på. Tillverkningen av etanol kan fås renare med enkla knep men att få bilarna gå renare är en annan femma, det simplaste utan att lägga ner en massa resurser på ta fram ny teknik är just att blanda etanol i bensinen.

"Finns hur mycket som helst att läsa om den smutsiga framställningen av etanol påverkar miljön negativt. Men miljömupparna fortsätter använda skygglappar för att få igenom sin politik."

Utan dessa miljömuppar hade du fortfarande puttrat runt i en bil som drivs av blyad bensin, cancer framkallande ämnen i allt du har i hemmet, målat båten med färg som förpestar vattnet......listan kan göras lång. Dessa miljömuppar ser till att sänka utsläppen för detta land, inte hela världens. Länderna som tillverkar det får ta tag i det problemet.

Men ska man tänka på hur mycket skit allt spyr ut i atmosfären och hur det framställs kan man sluta äta mat och köpa kläder. Det finns faktiskt idioter i detta avlånga lands som köper vatten på flaska som transporteras i stora lass på våra vägar medans det rinner rent vatten ur nästan varje kran i detta avlånga land.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Självklart har det gjorts bra saker för miljön. Jag håller fast vid att etanolframställningen som den är just nu inte är en del av det. Märkligt att vi ska stå för notan när " Länderna som tillverkar det får ta tag i det problemet " inte gör det.

Att skövla skog, övergöda marker samt transport för att jag ska få en feelgood känsla när jag står vid pumpen hemma i Sverige och låtsas va miljömedveten. Nej tack.

" Utan dessa miljömuppar "
          ... standard svaret när man har skygglapp

Kommentera

skygglapp eller inte så försöker de göra nått åt saken, ska de skita i problemet och köra på som det är i dagsläget utan att hitta lösningar på problemet ? Tycker det är dags att vakna upp och se hur världen ser ut. Sverige kör på med denna metod fler tar efter när delmålen är nådda kan man ta nästa steg och kräva renare framställning av etanolen.

Eller så kan man spy galla på miljömupparna och skylla på skygglappar och andra dåliga argument och hoppas på att allt ändras på en natt......lite miss universum tema då "FRED PÅ JORDEN" mentalitet

EDIT Att köpa en ny miljöbil är väl lite att ha skygglapp då, vad har framställningen och utvecklingen av bilen haft för påverkan på naturen. Det bästa är väl att alla putrar omkring i gamla amazoner som går på blyad bensin
            Senast ändrad av mojoman; 2014-06-15, 00:26.

Kommentera

Det är ju lättare att tala om de positiva effekterna från den "miljö"politik som förs än det negativa som följer efter.

Kommentera

ja eller så lägger man en skygglapp över det hela och tankar blyad bensin o dunkar sig själv på bröstet och säger "jag tänker minsann inte bidra till denna nedskitning av naturen genom att köra med bensin där man blandat etanol i"

Kommentera

Varför försöker du överdramatisera det hela, jag tankar gärna blyfri utan etanol.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Vad är faktan som stödjer det då?
                    Jag tror varken på det ena eller det andra, men vill ha fakta framför anekdotiska bevis.
                    I all välmening.
                    Jag har tyvärr inte fakta att presentera för dig men jag kan hänvisa dig till bla Briggs & Stratton som är en av världens största motortillverkare.

Jag har sålt reservdelar till mindre motorer i en jäkla massa år och jag får väldigt ofta höra om positiva effekterna av att använda en bra bränsletillsats.
                    Jag kör alltid i det i min gräsklippare, röjsågar, båtmotor, skoter osv under säsong men är särskilt noga med det inför en vinter/sommaravställning.
                    Det är väldigt lite pengar i sammanhanget så jag tycker absolut det kan vara värt att tänka på!

Den jag kör på idag skall i förebyggande syfte blandas 25ml på 10 lit.
                    Alltså, man kan blanda hela flaskan (500ml) till 200lit soppa.
                    Flaskan kostar typ 170-180kr så jag tänker inte köra utan då jag själv har sätt effekten av det hela.

Kommentera

Antar att briggs, eller företag som briggs har intresse i, säljer addetiv.. Det säger ingenting att dom tycker att du skall köpa något.. Positiva effekter, mätt hur då? En gubbe skvätter i nåt i bränslet, tycker gräsklipparen går såååå bra, hur vet han att den inte gått bra ändå?

Det må vara lite pengar, det är inte det som är frågan.
                      Jag har råd att elda några femhundringar då och då med. Tänker inte göra det dock.

180:- av en väldans massa människor är fina pengar för ett företag. Klart dom säljer addetiv till allt möjligt.
                      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                      10 svar
                      4 984 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg heinrich79