Tohatsu 30 hk 4t problem vid acceleration - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tohatsu 30 hk 4t problem vid acceleration

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tohatsu 30 hk 4t problem vid acceleration

Hej alla!

Hoppas kunna få del av den oerhörda visdom som finns här på fk.
    Mina vänner har en tohatsu som rubriken lyder från 11-12?
    Förra året började den strula för oss. Starta går hur bra som helst, tomgångskörning går hur bra som helst lite gas går hur bra som helst men när man drar på så börjar motorn larma efter kanske 10 sek och gasen stryps. Man kan då starta om och samma procedur händer.

Motorn har varit inne hos säljaren och även hos en kille som skulle vara expert på tohatsu men ingen lyckas lösa problemet.

Är det någon som känner igen detta eller har någon fundering så skulle svaret uppskattas oerhört.

Skitfiske på er!

Jonas Hesselman

Spontant känns det som att motorn går varm och att den då går ner i s.k. nödläge för att man ändå ska ta sig till land utan att förstöra motorn. Antar att ni kollat så det kommer vatten ur skvallerröret? Om motorn är runt 5 år bör det vara dags för byte av impeller. Men om en expert kollat på den så låter det iofs märkligt ifall denne inte kollat detta..

Kommentera

Är inte den röda lampan något med oljan? Har för mig att det stod i manualen på min 18 hk. Skall tändas då du drar igång motorn för att sedan släckas

Kommentera

är oljenivån och trycket ok och den får kylning som den skall så är det väl kanske nån givare som jäklas...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag ska kolla vad de gjort med den men som ni säger verkar det otroligt om man inte kolla de delar som vid service bör bytas. Fortsätt gärna klura det uppskattar jag.

Fan byggarn jag får fortfarande sura uppstötningar över beslutet jag fick ta angående val av ny båt. �� skitfiske på dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
          31 svar
          22 812 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg nivv
          av nivv