Ursprungligen postat av Snöhäst
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon som testat nya Tohatsu 40-50hk 4-takt?
Collapse
X
-
Jag känner inga vibrationer från min suzuki, brukar ligga på sundet med den å ha den igång så man kan flytta sig snabbt om någon stor tanker kommer... De enda jag stör mig på är skvallerstrålen (Vilket egentligen inte är något dåligt, men jävlar vad pissnödig man blir) Och att jag råkar försöka vrida om nycklen fast motorn redan är igång för den är så jäkla tyst och jag överdriver inte ens när jag säger de...Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inläggHur är den med vibrationr. Något du tänkt på? Menar på tomgång då.
Men jag skulle gissa på att båda går lika "lent" när de gäller vibrationer.
Jag har startat min i både 10minus och 40plus och den har startat lika lätt båda gångerna utan "choke", har faktiskt aldrig använt choke på motorn då jag tycker inställningen den gör när man vrider om nycklen är tillräckligt bra. (Den suger upp bensin och ställer in förgasaren på nåt vis när den gör de "långa" pipet har jag för mig, så jag antar att de är lite som en choke)
För övrigt så piper inte polarens mercury när han vrider nycklen, vilket vi (I alla fall jag) tycker är lite skumt... Jag läste någonstans att något skrivit att pipet är irriterande så svara någon annan "se de på detta sättet istället, hör du inte pipet när du vrider på nycklen... Då är de något som är fel och de är bra å veta"Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Har precis beställt en HR460 med en Suzuki 50hk med trolling funktion .Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inläggJo, yamaha och suzuki känns som de hetaste kandidaterna just nu. Det är gädda primärt men att ha möjligheten att köra gös-sakta hade ju inte varit fel
Valde Suzuki mkt för att den är väldigt tyst , polarn har exakt samma båt & motor & jag vet inte hur många ggr jag har sagt till honom att starta motorn för man hör inte när den är igång .
Kommentera
-
Du får lägga upp en videoUrsprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggHar precis beställt en HR460 med en Suzuki 50hk med trolling funktion .
Valde Suzuki mkt för att den är väldigt tyst , polarn har exakt samma båt & motor & jag vet inte hur många ggr jag har sagt till honom att starta motorn för man hör inte när den är igång .
Kommentera
-
några örontops kan göra underverk....Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggHar precis beställt en HR460 med en Suzuki 50hk med trolling funktion .
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
|
31 svar
23 403 visningar