Frontmonterad på Yamarin 490 Big Ride - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmonterad på Yamarin 490 Big Ride

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frontmonterad på Yamarin 490 Big Ride

Någon som har monterat en frontmonterad elmotor på en Yamarin 490 Big Ride?
    Behöver lite råd hur jag ska montera då jag helst vill kunna nyttja facket i fören.
    Har lite tankar hur jag ska göra, men någon kanske har en smart beprövad montering?

På min 4730 har jag svetsat ihop ett fäste med hydraulikklammrar som är fäst runt orginal pollarna. Har fungerat perfekt för mig, lätt att montera dit motorn när båten ligger vid bryggan, inte mycket i vägen och inga hål i båten den dagen jag monterar av det.
    Nu ser ju inte 490 likadan ut i fören, jag har ingen lucka där, så jag tror du får försöka göra ett fäste framför luckan? Kommer du åt från undersidan där genom luckan?

Kommentera

Du har ingen bild på din lösning? Jag tror jag är inne på lite samma tänk, vill helst inte göra onödiga hål i båten. Har tänkt att man kan svetsa en rör konstruktion och skruva fast i grabbräcket/mantåg eller vad det heter. Jag kommer åt ganska bra innifrån luckan om jag vill det.

Kommentera

Hittade ingen bra bild på fästet just nu, kan ev finnas någon bild i en gammal telefon, ska leta lite, och båten blev precis inställd i helgen.. Kan du hålla dig till helgen så kan jag nog fixa lite bilder annars?
        Men 25 mm hydraulikklammor med rostfri platta är ett bra tips att bygga på, sitter som tusan, är billiga, ser hyfsat snyggt ut, och du slipper göra någon åverkan på båten.��

Kommentera

Ja, det verkar vara det bästa om man vill slippa göra ingrepp i båten.
          Det är ingen panik alls, detta är ett vinterprojekt. Har inte köpt motor än. ��

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
          31 svar
          22 821 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg nivv
          av nivv