Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering
Collapse
X
-
Har inte haft problem med ankringsfunktionen.Ursprungligen postat av Murven Visa inläggNågot nytt på ankringsfronten? Vågar man satsa på en 1.03 ?
Däremot funkar det inte för mig att lägga upp rutter... Lite snopet...
Kommentera
-
Ankringen har funkat bra för mig med 1.02 också. För övrigt var problemet med att motorn stannade av vid waypoints på rutter tillfälligt. Detta har funkat bra sedan jag hade strul vid två tillfällen. Men jag antar att det inte var sista gången detta problem visade sig. Kanske har det att göra med mobiltäckning.
Kommentera
-
Tror inte de har den vita, min var i alla fall svart. Tror däremot att 1.03 har den kraftigare motorn, lämnar väl tillfälligt upp till 660W. Drev är inte särskilt snabba på att uppdatera info...Ursprungligen postat av Murven Visa inläggOk, är det någon som har koll på om den uppdaterade modellen som drev.se säljer är vit? Läste att nya modellen ska vara lite kraftigare men på hemsidan står det 540w som tidigare.
Den uppdaterade infon om motorn:
https://m.boat24.com/se/motorer/hasw...detail/376597/
Kommentera
-
Fick min reklamerad till slut och på den nya motorn så funkar ankringen bra om man kalibrerar i tid och det är lite vind ute på vattnet. Dock så slutar fjärrkontrollen fungera mellan varven som att den inte får någon signal med motorn. Detta var inget problem med min förra och är ganska farligt då den har signal när jag sätter igång motorn men tappar helt plötsligt..
Kommentera
-
Använder du bara fjärr eller ihop med mobil samt app?Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inläggFick min reklamerad till slut och på den nya motorn så funkar ankringen bra om man kalibrerar i tid och det är lite vind ute på vattnet. Dock så slutar fjärrkontrollen fungera mellan varven som att den inte får någon signal med motorn. Detta var inget problem med min förra och är ganska farligt då den har signal när jag sätter igång motorn men tappar helt plötsligt..
Vad händer när fjärr o motor tappar kontakten med varandra, kör motorn vidare som om inget hänt?Senast ändrad av tonedude; 2019-08-04, 09:55.
Kommentera
-
Använder fjärren för att styra och reglera hastighet samt mobilen för att ankra. Ska prova en kompis fjärr för att se om det är fel på den.Ursprungligen postat av tonedude Visa inlägg
Använder du bara fjärr eller ihop med mobil samt app?
Vad händer när fjärr o motor tappar kontakten med varandra, kör motorn vidare som om inget hänt?
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
|
31 svar
23 402 visningar