Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Flink_Fishing Visa inlägg
    Är ute på sjön just i detta nu och allt bara snurrar och har gjort i 2 timmar. Dock så verkar den inte hitta alla satelliter, kan det bero på det? (Se bild) Finns något att göra åt detta? Varit såhär i 2 timmar, samma med satelliten.
    Brukar köra utan full mottagning. Fungerar ändå.
    Testat dra ut ström, starta om, kalibrera osv osv?

    Fungerar att köra cruise control tex?
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • Har mejlat ett par gång till Drev.se om det fel gällande ankring och då de har skickat hem ett nytt motor med 1.03 och idag har blivit ute .Funkar kanon bra.Skilnaden är också den som hade först 1.02 blev 540w och den nya 1.03 är 600w.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

        Brukar köra utan full mottagning. Fungerar ändå.
        Testat dra ut ström, starta om, kalibrera osv osv?

        Fungerar att köra cruise control tex?
        Hemkommen precis. 8 timmar och fick det aldrig att fungera. Provade starta om appen, ominstallerat, bryta strömmen, kalibrera osv. Huvudet pekar inte ens åt rätt håll i förhållande till kartan. Den fick fnatt och snurrade runt, drog långt iväg från position. Ibland började den skaka på huvudet, som när man säger "nej", haha ja ni fattar, fram och tillbaka, fram och tillbaka. De 6 gånger jag varit ute har den aldrig funkat klockrent ett helt pass, den funkade bäst första gången jag provade den i 1,5 timme.

        Dosan funkar klockrent så ska man ha den som drift-eller trollingmotor är den kanon. Men jag behöver verkligen ankringen...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Gytis Visa inlägg
          Har mejlat ett par gång till Drev.se om det fel gällande ankring och då de har skickat hem ett nytt motor med 1.03 och idag har blivit ute .Funkar kanon bra.Skilnaden är också den som hade först 1.02 blev 540w och den nya 1.03 är 600w.
          Okej, det vore ju för väl om man kunde få hem den nyaste versionen. Har iallafall pratat med dom på telefon idag, skulle maila dom mitt problem så skulle de skicka fraktsedel tillbaka på mailen så jag kan skicka tillbaka motorn. Dock mailade jag dom för en månad sen och har inte fått svar på det än. Hur lång tid tog det innan dom svarade?

          Kommentera


          • Vilken mailadress skickar ni till?
            Jag har inte fått svar på länge.
            ​​​​​​(Drev)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Flink_Fishing Visa inlägg

              Okej, det vore ju för väl om man kunde få hem den nyaste versionen. Har iallafall pratat med dom på telefon idag, skulle maila dom mitt problem så skulle de skicka fraktsedel tillbaka på mailen så jag kan skicka tillbaka motorn. Dock mailade jag dom för en månad sen och har inte fått svar på det än. Hur lång tid tog det innan dom svarade?
              Har mejlat till order@drev.se och väntat 2 veckor...då ringde till kundtjänst med fråga vad hände varför ingen svår? Då f7ck jag nytt mejl adress till goran@drev.se .Då mejlade jag till Göran och han nästa dag har skickar ett nytt motor till mig hem.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg
                Vilken mailadress skickar ni till?
                Jag har inte fått svar på länge.
                ​​​​​​(Drev)
                Läsa min kommentar förre ...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Flink_Fishing Visa inlägg

                  Hemkommen precis. 8 timmar och fick det aldrig att fungera. Provade starta om appen, ominstallerat, bryta strömmen, kalibrera osv. Huvudet pekar inte ens åt rätt håll i förhållande till kartan. Den fick fnatt och snurrade runt, drog långt iväg från position. Ibland började den skaka på huvudet, som när man säger "nej", haha ja ni fattar, fram och tillbaka, fram och tillbaka. De 6 gånger jag varit ute har den aldrig funkat klockrent ett helt pass, den funkade bäst första gången jag provade den i 1,5 timme.

                  Dosan funkar klockrent så ska man ha den som drift-eller trollingmotor är den kanon. Men jag behöver verkligen ankringen...
                  Min betedde sig likadant innan. Nu funkar den klockrent. Jag tror man ska koppla ifrån wifi på sin mobil (jag har android) som man använder att styra motorn med. Det var ju någon som skrev tidigare i tråden. Jag tror det är det som gör att det numera funkar för mig. Eftersom jag har småbarn har det varit dåligt med tid att forska djupare i det. Men tack vare trollingmotorn funkar det nu smidigt att fiska även när det blåser i min lilla flatbottnade båt.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Rima Visa inlägg

                    Min betedde sig likadant innan. Nu funkar den klockrent. Jag tror man ska koppla ifrån wifi på sin mobil (jag har android) som man använder att styra motorn med. Det var ju någon som skrev tidigare i tråden. Jag tror det är det som gör att det numera funkar för mig. Eftersom jag har småbarn har det varit dåligt med tid att forska djupare i det. Men tack vare trollingmotorn funkar det nu smidigt att fiska även när det blåser i min lilla flatbottnade båt.
                    Jag ska testa det på nästa tur att ha ett ekolod igång som hotspot och med lagrat Wifi och se om det kommer kaos.
                    Det skulle kunna förklara en del.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Rima Visa inlägg

                      Min betedde sig likadant innan. Nu funkar den klockrent. Jag tror man ska koppla ifrån wifi på sin mobil (jag har android) som man använder att styra motorn med. Det var ju någon som skrev tidigare i tråden. Jag tror det är det som gör att det numera funkar för mig. Eftersom jag har småbarn har det varit dåligt med tid att forska djupare i det. Men tack vare trollingmotorn funkar det nu smidigt att fiska även när det blåser i min lilla flatbottnade båt.
                      Provade även det, utan framgång. Stängde även av wifi på lodet. Testade appen med paddan. Samma sak. Motorn kör alltså lååångt ur position vid ankring vilket är ganska lurigt om man ligger relativt nära land. Nej, jag har packat ihop min redan.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 902 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                      6 svar
                      5 530 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg karlers
                      av karlers
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 312 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 406 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Arbetar...
                      X