Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg

    Använder fjärren för att styra och reglera hastighet samt mobilen för att ankra. Ska prova en kompis fjärr för att se om det är fel på den.
    Fjärren går ju ner i stand by efter ett tag. Oklart hur länge.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • Hej sitter i valet och skall välja att köpa frontmonterad elmotor, har försökt skumma igenom denna mycket bra tråden och konstatera om Cayman är ett bra köp.

      Vad jag förstår så skall den nya versionen 1.03 var släppt, någon här som har denna idag? Och fungerar den?

      Jag har en Jofa kuling 4,6m och kör mest Vertikal fiske och tänkte slippa sitta i blåröken :-)

      Med vänlig hälsning Daniel

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Hjelmberg Visa inlägg
        Hej sitter i valet och skall välja att köpa frontmonterad elmotor, har försökt skumma igenom denna mycket bra tråden och konstatera om Cayman är ett bra köp.

        Vad jag förstår så skall den nya versionen 1.03 var släppt, någon här som har denna idag? Och fungerar den?

        Jag har en Jofa kuling 4,6m och kör mest Vertikal fiske och tänkte slippa sitta i blåröken :-)

        Med vänlig hälsning Daniel
        Hej! Jag har version 1.03 och den funkar som den ska med ankring osv. Har dock inte testat detta med rutter än (förlåt, vet att jag skulle kolla upp det då det inte fungerade åt någon här ovan men har glömt) pga jag aldrig har eller kommer använda den egenskapen.

        Vad jag trodde tidigare var att när man låg i ankring så var appen tvungen att ligga uppe på skärmen, har dock märkt att man kan greja med andra appar osv och motorn håller ändå position. Stänger du appen så släpper ankringen dock.

        Summa sumarum är att det är ett väldigt prisvärt köp, iallafall för mig som endast driftar eller ankrar. Du får betala hälften så mycket för att få ankringen på telefonen istället för på fjärren som på det stora märkena, vilket för övrigt är ett otroligt konstigt beslut av tillverkarna men så är det, det funkar faktiskt helt okej. Jag har en Powerbank med mig vilket är ett måste om du ska vara ute i minst 4 timmar och ligga på ankring då appen drar batteri.

        Jag rekommenderar den till det priset

        Kommentera


        • Det låter som det får bli ett inköp, är det drev.se som gäller?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Hjelmberg Visa inlägg
            Det låter som det får bli ett inköp, är det drev.se som gäller?
            Japp, drev.se

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

              Fjärren går ju ner i stand by efter ett tag. Oklart hur länge.
              Det är i samband med att den används som den slutar fungera, inte hunnit prova än annan men ska göra det.

              Kommentera


              • Joens, du som är lite insatt i hårdvara och mjukvaran, finns det några hinder för att en mjukvaruppdatering skulle innebära att det går att ankra via dosan?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Murven Visa inlägg
                  Joens, du som är lite insatt i hårdvara och mjukvaran, finns det några hinder för att en mjukvaruppdatering skulle innebära att det går att ankra via dosan?
                  Ja, det finns en del hinder. Men rent så skulle det ju kunna gå. Däremot så kommer dom enligt vad jag har fått höra, inte göra det.
                  Det är ju en vanlig Cayman som är utvidgad med en del elektronik för ankringen.
                  Det telefonen gör är att skickar koordinaterna till mototorn så den vet vad den ska ankra, gissar på att det kan göra att det blir tokigt ibland med, om telefonen har fel koordinater.

                  Allt går ju, även detta men kräver isf en ny fjärr. Med en massa styrning i. Inte omöjligt men inte för ett vettigt pris.

                  Utgå från att vi får leva med att göra det via telefonen.

                  Däremot såg jag någon bild med en Apple-klocka och appen.... det är ju inte fel om man kan styra skiten via den.
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                  Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                  Kommentera


                  • Nu har jag till 99% bestämt mig för beställa denna på drev.se. det blir inte så mycket fiske just nu så att lägga mer än det dubbla på en MK känns inte lönt. Är mest ankringsfunktionen jag är ute efter. joens hade du nåt erbjudande via drev.se?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Hålan Visa inlägg
                      Nu har jag till 99% bestämt mig för beställa denna på drev.se. det blir inte så mycket fiske just nu så att lägga mer än det dubbla på en MK känns inte lönt. Är mest ankringsfunktionen jag är ute efter. joens hade du nåt erbjudande via drev.se?
                      Hej.

                      Svar ja!
                      Lägg en fotpedal i vagnen med, ange koden "JJ" i kassan så blir den gratis.
                      Viktigt att du lägger den i kundvagnen, det sker inte automatiskt.

                      Har kört två gånger med 1.03 nu och det är en del saker jag reagerar positivt över.

                      Tystare, låter betydligt mindre. Låter mindre ansträngd och mer påkostad.
                      Stabilare cruise control , när man aktiverade cruise control kunde den jazza lite mer. Inte så avgörande men en förbättring.
                      Bättre reaktion med fjärren. Tar sådär 500ms innan reaktionen kommer men den är inte lika hetsig som 1.02. Känns mer gedigen.
                      Den funktionen att den kunde köra motorn åt andra hållet ibland när man svängde är borta. Oklart varför den gjorde så mer än att Haswing ville ha det så.
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 963 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 901 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                      414 svar
                      63 366 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DIFAnders  
                      Arbetar...
                      X