Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zoux
    replied
    Ursprungligen postat av Mackan4 Visa inlägg
    Någon som har version 1.05 (den senaste antar jag) och som har hunnit hårdtesta den? Tänker om det är värt att köpa en sådan eller om den funkar sisådär med ankringen via fjärr osv. Det är ju ändå halva priset jämfört med en kota

Skitfiske!
    Jag själv har inte testat den, men efter mycket YouTube tittande hittade jag denna video från Finland, där man visar ankringen i 8-14m/s, jag vet inte hur samma båt hade betett sig med en Motorguide eller Minn Kota, men jag tycker det ser väldigt bra ut.

Lämna en kommentar:

• Mackan4
    replied
    Någon som har version 1.05 (den senaste antar jag) och som har hunnit hårdtesta den? Tänker om det är värt att köpa en sådan eller om den funkar sisådär med ankringen via fjärr osv. Det är ju ändå halva priset jämfört med en kota

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• Letho
    replied
    Jag köpte den senaste versionen från drev på black friday och har hunnit köra ett par pass nu.

Känns robust och ankringen har fungerat väldigt bra än så länge.

Sprinten för snabbfästet var något för litet så det finns lite glapp där även om själva snabbfäste sitter som berget. Lösningen är att dra på lite eltejp på sprinten så funkar det kanon

Lämna en kommentar:

• Zoux
    replied
    joens din rabattkod "JJ" fungerar inte längre

Hur som, jag kommer beställa en version 1.5 från danska butiken aquarib, de lämnar dessutom 24mån garanti mot drev.se som bara lämnar 12 månader, och de säljer version 1.4.

Min nya båt som jag beställt från mojoboats kommer nog inte förens i Augusti, så det dröjer innan jag återkommer med vad jag tycker om den. Men jag handlar nu, gissar att priserna kommer gå upp här under sommaren pga av världsläget.

Lämna en kommentar:

• Zoux
    replied
    Följer tråden med stort intresse, är också i tagen att köpa en motor, och man undrar ju om man gör bort sig med att köpa denna "billiga".

Lämna en kommentar:

• tobs
    replied
    Någon som har en uppdatering kring funktionerna?
    Fungerar denna motor som önskat och rekommenderas till köp eller är den fortfarande inte helt 100?

Såg att 1.04-modellen man kan köpa nu för 8495:- och skall ha ankringsfunktion via fjärren vilket låter toppen.

Senast ändrad av tobs; 2022-02-24, 14:13.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av ToröRS Visa inlägg

Ok, får hålla utkik då helt enkelt.

joens Har du hört något om den nya modellen och om drev.se kommer få in den framöver? Btw, snyggt jobbat med all info om elmotorn!
    Det är som ToröRS säger. Tyvärr. Men det är inte så att dom inte vill kunna, mer Haswing som inte är klara. Så det är ju bra att dom inte säljer en halvklar produkt.

Lämna en kommentar:

• ToröRS
    replied
    Mailade drev.se angående den nya modellen med ankring på fjärren. De kommer troligtvis sälja den men det kan dröja minst 2 år(!!!) innan den är tillgänglig. Så jag antar att det får bli en 1.03 för mig med. Majoriteten här verkar ju vara nöjda iaf.

Lämna en kommentar:

• ToröRS
    replied
    Ursprungligen postat av Hålan Visa inlägg

På tillverkarens hemsida

Men vad jag hört så är alla som är på väg in i Sverige redan förbokade. Så kan ta tid att få tag i den
    Ok, får hålla utkik då helt enkelt.

joens Har du hört något om den nya modellen och om drev.se kommer få in den framöver? Btw, snyggt jobbat med all info om elmotorn!

Lämna en kommentar:

• Hålan
    replied
    Ursprungligen postat av ToröRS Visa inlägg

Var såg du detta? Efter att ha läst igenom hela tråden så tänkte jag skaffa version 1.03. Men om det är en ny på g med spot lock i fjärren så är ju det mer intressant!
    På tillverkarens hemsida

Men vad jag hört så är alla som är på väg in i Sverige redan förbokade. Så kan ta tid att få tag i den

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
31 svar
23 402 visningar
0 gillar
Senaste inlägg nivv
av nivv