Köp av 5 hk Parsun - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av 5 hk Parsun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Köp av 5 hk Parsun

    Nån här som har testat Parsun 5 hk motorn, jag har en nu krånglande Johnsson 2 taktare som jag tröttnat på mer eller mindre. Och nu bara svar om denna motor tack enda jag e nyfiken på inget annat. Jag har inte stor plasteka den e normal stor Lohi och undrar om nån har kört med en sån och är den stor klumpig o tar stor platts därbak eller? Jag e van min johnsson o enligt måtten så¨är den bra mycket höger i höjd och bredden nästan 20 cm mera och på höjden typ 20 cm minst också. Enligt spec så väger den 25.5 är det ungefär lika som min gamla motor eller?
    Har fått kanonpris för Parsun 5 hk ny i butik 6000 kr.

  • #2
    Vissa går bra. Andra inte. Kan bli dyrt att köpa billigt

    Kommentera


    • #3
      Lät dyrt. Skulle nog haft 6000kr för att täcka all framtida merservice och reparationer.

      Vet dock bara en som haft en. Köptes ny och byttes bort mot märkesmotor i slutet av säsongen.

      Noterat att många sålt bara motorn efter någon säsong på blocket "går bra bara 1, 2, 3 år gammal"

      Jaha. Varför byter man om den går så bra?. Köpt billigt (för klen och byta upp sig?) Eller köpt billigt och trött på att krångla?
      Alumacraft så klart!

      Kommentera


      • #4
        Den är ny i butik och 5 års garanti, föresten varför e den så dålig bara för en är dålig det är lika med alla saker prylar oavsett märken så har man otur så har man har man tur så har man juh. Dom har sålt dom i över 7 årstid. En suzuki eller mercury får man ge över 10 000 för en 5 hk så nog är väl 6000 billigt när listpriset ligger på nästan 9000 i katalog

        Kommentera


        • #5
          Vad kostar en service på Parsunen?
          Alumacraft så klart!

          Kommentera


          • #6
            Jag hade en Parsun 15hk med kort rigg på min förra båt. Gick som en klocka☺ Hade inga problem med servicen heller. Enl de som sålde dem påatod att de är byggda på samma delar somYamaha så.... Men alla kan ju få tag i ett måndagsexemplar.

            Kommentera


            • #7
              Har haft en 9.9hk och har nu en 15hk som följde med ett båtköp. 9.9an köptes ny och vi fick den aldrig att gå bra. Många delar är identiska med Yamaha på den motorn.

              Jag hade inte besvärat mig med en Parsun.

              Kommentera


              • #8
                Köp förfan inte en parsun!!! Jag köpte en och den funka fan aldrig...visade sig att det sitter en gummiplupp i förgasaren som torkar ut och det medför att den inte får soppa som den ska, och ja dom ser ut som yama motorer men det är billigare material i komponenterna.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                  Jag hade en Parsun 15hk med kort rigg på min förra båt. Gick som en klocka☺ Hade inga problem med servicen heller. Enl de som sålde dem påatod att de är byggda på samma delar somYamaha så.... Men alla kan ju få tag i ett måndagsexemplar.
                  Jo, de är byggda med liknande delar som yamaha... 15 år gamla modeller och sämre kvalite på delarna, sparat in pemgar där det går.

                  Kommentera


                  • #10
                    servicen kostar 900 kr hos den firman som gör service åt butiken

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 984 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 397 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 448 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 907 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 416 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X