GRRR!! "tilt" yamaha 40 hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GRRR!! "tilt" yamaha 40 hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• GRRR!! "tilt" yamaha 40 hk

Hoppas på nu på att nån har ett gott råd...!

Åkte långvägar idag för att inhandla mig en gammel båt... På denna Båt sitter det en Yamaha 40 hk sent 80 tal.. När jag tidigare pratade per tele med säljaren, frågade jag aldrig om det var eltilt på den.. Tog det lite för givet! Men ack ack ack.. Det va det inte fick jag se.. Men va fasen tänkte ja.. inte hela värden.. Övriga prylar höll det skick som jag hadde förväntat mig.. Upp på trailern, och hem med prylarna.. Väl hemma, ser jag att det inte heller finns nått "mellanläge" att låsa motorn i.. HMM antingen fullt nere, eller helt å hållet upptiltad.. Har det verkligen varit så från fabrik.. ?? Fasen, som Pike jagare måste man ju komma in på grundvatten emellanåt, och då kunna hänga upp motorn så den bara vispa strax under ytan...!

//Abel
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Vad du söker är snarare power trim eltilt är väl precis det som namnet säger ett sätt att lyfta motorn utan handkraft, kanske det funkar i låga farter iofs men är nog knappast meningen.
    Billigast är nog att hålla koll på sjöbotten runt dej.
    Vill du fläska på finns alternativ dock knappast gratis!
    Sök på "panther marine" sen tassar du vidare till Ebay....
    Senast ändrad av TAMTAM; 2007-09-26, 19:07.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

hade en yamaha50 tvåtakt med exakt samma tilt. Manuellt och med två lägen. uppe eller nere. tungt som attan dessutom. Heldumt om man ska fiska. men en sån motor brukar också vara billigare i inköp. Som tamtam skrev. håll koll på botten runtomkring dej, det är det billigaste alternativet

Kommentera

en elmotor kanske hade varit fint att använda då du åker inne i grunda gäddvikar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
          Hoppas på nu på att nån har ett gott råd...!

Åkte långvägar idag för att inhandla mig en gammel båt... På denna Båt sitter det en Yamaha 40 hk sent 80 tal.. När jag tidigare pratade per tele med säljaren, frågade jag aldrig om det var eltilt på den.. Tog det lite för givet! Men ack ack ack.. Det va det inte fick jag se.. Men va fasen tänkte ja.. inte hela värden.. Övriga prylar höll det skick som jag hadde förväntat mig.. Upp på trailern, och hem med prylarna.. Väl hemma, ser jag att det inte heller finns nått "mellanläge" att låsa motorn i.. HMM antingen fullt nere, eller helt å hållet upptiltad.. Har det verkligen varit så från fabrik.. ?? Fasen, som Pike jagare måste man ju komma in på grundvatten emellanåt, och då kunna hänga upp motorn så den bara vispa strax under ytan...!

//Abel
          Om det skulle finnas nån form av kraftig plåtbit på sidan i motorfästet som är gjord för att låsa motorn i uppfällt läge kanske denna kan modifieras (tillverka en ny) med ett läge som passar dej borde hålla på tomgångsvarv, glöm inte fälla ner den isåfall när du drar iväg blir en vacker syn av himlen då
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Följde det inte med några åror ?
            Spiggpimplare

Kommentera

Tackar för svaren..

Få fundera på en lämplig lösning.. Det enklaste är nog att köra med elmotorn när det är knapert med vatten..

Men är det nån som sitter och ruvar på en genial lösning, så dela gärna med dig..

TAMTAM : "The Integral Trim and Tilt Model 25" på http://www.panthermarineproducts.com/ skulle sitta fint.. Priset är tydligen hemligt.. hehe.. Och på ebay hittar jag inga heller.. Vet du om det finns fler producenter??

//Abel

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
                Lite nyfiken , vad är det för båt du köpte ?

Buster RS.. 89:a

Bucklig och skamfilad.. Läcker vatten...

ska bli skönt att inte behöva gråta floder över en liten grundstötning.. Båten är tänkt att användas som ett oömmt redskap... Dvs en riktig grynn racer... hehe
                Senast ändrad av Abelsson; 2007-09-27, 15:49.

Kommentera

Köpt båt din jävel !? :-) Fan va nice !! Har du bild ? En pikemaskin ju !! :-)
                  RODDAN

Kommentera

På Gluggens begäran..

Bilden är tagen igenom köksfönstret...
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg