Minn kota I-pilot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota I-pilot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn kota I-pilot

Någon som vet om minn kota i-pilot finns att få tag på i Sverige? Sett att tillbehöret verkar gå på i runda slängar 2500-3000:- i USA.

Verkar ha väldigt bra funktioner iaf, så blir det inte snuskigt dyrt som vanligt i Sverige så kan det vara värt att införskaffa Annars så får man väl ta och göra ett inköp själv borta i väst.

Ett par länkar:

Ring Comstedt som är general för minn kota 031-775 65 30.
    Pm:a gärna om du ska beställa, funderar själv på i-pilot.
    Enligt minn kotas hemsida så ska man kunna justera farten med en 10-dels mph(1/10 av 1,6km/h), dvs 0,16 km/h. Jämnfört med copilot så finns det ju 10steg att justera motorfarten med( ska väl ungefär motsvara 0,35 kn). Frågetecknet är ju vilken man ska satsa på. Nu kör jag enbart fotpedal och den har ju steglös reglering med extrem känslighet. Vid mitt fiske är en fartförändring på 0,2kn avgörande, eller ja fisket blir så mkt mer kontrollerat när man kan hålla sin fart inom ramen av 0,1kn. Nån som kan ge ett hum om vad en copilot ger för fartökning med ett tryck på +-knappen? Fördelen också med i-pilot blir ju att man kan stänga av/på autopiloten med en knapptryckning istället för att gå fram+elektro-ankaret, också fördelar som väger in på vilken man ska välja.
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Jag har hört en siffra på 7000 sek så billig blir den inte här hemma...

Kommentera

Det låter som det skulle stämma då det brukar bli den dubbla pengen så fort det kommer inom Sveriges gränser. Ska det bli så dyrt blir det definitivt inget köp här hemma. Enheten är ju inte så stor så frakten borde inte bli så blodig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
          Jag har hört en siffra på 7000 sek så billig blir den inte här hemma...
          Ganska sjukt då man får en Terrova 55 med Ipilot för samma pengar i USA..

Varför ska det vara så? ...suck...
          // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Den finns att få tag på i Sverige jag köpte min på Sundbybergs sportfiske priset är lägre än 7.000:- men kör man mycket vertfiske och flötestrolling alternativt jiggfiske efter djupbranter är det ett mycket bra hjälpmedel.

Det verkligen äger att man kan spela in var man åker och sen bara åka tillbaka där man var upp till 3 olika spår. Dessutom får man ett bra elektroniskt ankare deras funktion spot-lock båten håller sig inom 1,5 meter från där man tryckte in knappen under förutsättning att motorn orkar hålla dig kvar (ström eller vind).

Är nu även på G för att fixa så att man kan köra den sammtidigt med Copilot som jag redan har. Om mitt lilla meck funkar kommer jag lägga upp instruktioner på min blogg www.mcdz.net.

Köp en det är det värt!
            Senast ändrad av McD; 2010-07-01, 07:16.
            mcdz.net - Fishing
            www.mcdz.net

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
            31 svar
            23 638 visningar
            0 gillar