Finns det någon här på FS som skulle kunna tänka sig att byta min impeller och smörja upp motorn (vad det nu innebär)? Typ en vanilgt service. Naturligt får ni betalt, men det skall vara ett juste pris ;-). Kanske är värt att betala för det istället för att riskera att göra fel. De butiker jag frågat vill inte göra det till fast pris, vilket jag får panik på...850 kr/h kan ju bli en slant![/QUOTE]
Passa dig för att lämna motorn till vem som helst. Oljebytet är nog inga problem, men impellerbytet på en gammal motor kan gå galet pga att skruvarna har ärjat fast och kommer gå av, och måste borras ur och ersättas med heli-coil gängor. Det är en baggis för en verkstad. Även om alla bultar går av så tror jag att dom gör hela servicen på max 2 timmar.
Passa dig för att lämna motorn till vem som helst. Oljebytet är nog inga problem, men impellerbytet på en gammal motor kan gå galet pga att skruvarna har ärjat fast och kommer gå av, och måste borras ur och ersättas med heli-coil gängor. Det är en baggis för en verkstad. Även om alla bultar går av så tror jag att dom gör hela servicen på max 2 timmar.

Kommentera