Respo båttrailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Respo båttrailer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Respo båttrailer

Hej!

Har kollat lite på olika EU trailers och har sett en respo 750 kg för knappt 10 000:-. Är det någon som har omdömen/erfarenhet av märket respo.

Har en 750 och kan inte vara mera nöjd. Bra med fotsteg vid skärmarna och riktiga hjul 13 tum.
    Orginal sidohjul kräver dock ett v-skrov men jag har bytt till mindrediameter för att köle skall ligga på rullarna.
    Rekomenderas!

Kommentera

Jag har också en 750, kallad för Jake av Båt o Trailer.

Inte haft några bekymmer.

Bra att man bara behöver fälla ut baklysena och inte lyfta av en hel ramp.

Kommentera

Det enda jag har att anmärka på är att kölrullarna är förjävla dåliga och blir sönderskurna av min köl.
        Annars finns det inget att anmärka på.
        Lätt, smidig men ändå robust.

Kommentera

Bra grejer, men min vagga har blivit lite skev, får inte riktigt ned i "klykan" jämt
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Bra trailer där kölrullarna pajjar och vaggan blir skev....???? själv har jag en 22 år gammal Fogelsta utan skev vagga och samma kölrullar fortfarande som satt på vid nyköpet -91....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

hade en sådan förut, hade ett helvete att sjösätta båten, två gubbar fick putta med all uppringbar styrka för att ens få i båten. en gång fick vi straffa båten i en brygga och köra med bilen för att ens rubba båten. som sagt också kölrullarna gick åt på löpande band. nu har jag en bålsta, då tar jag bara och vevar bakåt på min goliath vinsch och båter rullar i av sig själv.

Kommentera

Min har funkat klockrent förutom att bakersta rullen gått sönder pga att båten skär sönder den (alu båt). Den är för mjuk så den får man byta ut mot en hårdare. Ska dock funka skit bra ned plastbåt har jag hört.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                  Bra grejer, men min vagga har blivit lite skev, får inte riktigt ned i "klykan" jämt
                  Jag har bytt min tre gånger. Sen tröttnade jag och svetsade dit några gavlar. Kan skicka upp en bild i morrn.

Ursprungligen postat av bidus Visa inlägg
                  hade en sådan förut, hade ett helvete att sjösätta båten, två gubbar fick putta med all uppringbar styrka för att ens få i båten. en gång fick vi straffa båten i en brygga och köra med bilen för att ens rubba båten. som sagt också kölrullarna gick åt på löpande band. nu har jag en bålsta, då tar jag bara och vevar bakåt på min goliath vinsch och båter rullar i av sig själv.
                  Det kan vara bra att fetta kälrullarna. Inte på dem utan i glidlagren. Jag tror inte nån trailer med torra lager rullar i båten lätt.

Kort och gott kan jag rekommendera trailern OM...
                  -Du får en bättre vinch på köpet
                  -Du får nya orangea kölrullar som inte går sönder
                  -De fixar vaggan som helt uppenbart är i för klent gods
                  -Du inte köper den från båt och trailer som hellre bara slänger åt dig en ny, lika dålig vagga, tre gånger i rad utan att gå till botten med problemet.

Som ovan nämnt är det ingen direkt raketforskning att tillverka ett båtsläp och när det blir sånna här problem första säsongen, vad ska då rasa nästa?

Kommer du däremot bara använda vagnen två gånger om året kommer den funka hur bra som helst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
                    Det kan vara bra att fetta kälrullarna. Inte på dem utan i glidlagren. Jag tror inte nån trailer med torra lager rullar i båten lätt.

Kort och gott kan jag rekommendera trailern OM...
                    -Du får en bättre vinch på köpet
                    -Du får nya orangea kölrullar som inte går sönder
                    -De fixar vaggan som helt uppenbart är i för klent gods
                    -Du inte köper den från båt och trailer som hellre bara slänger åt dig en ny, lika dålig vagga, tre gånger i rad utan att gå till botten med problemet.

Som ovan nämnt är det ingen direkt raketforskning att tillverka ett båtsläp och när det blir sånna här problem första säsongen, vad ska då rasa nästa?

Kommer du däremot bara använda vagnen två gånger om året kommer den funka hur bra som helst!
                    Kort och gott Totte så är inte trailern nåt att rekommendera utan en hel del ändringar....

Och jodå min båt får jag putta på första 30 cm.... sen rullar den av såååå fint så av sig själv, och jag lovar, har aldrig fettat
                    in rullarna,hjulen...men inte rullarna där det bara är en rostfri stång genom gummit...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X