Elwinsch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elwinsch

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elwinsch

Någon som har koll på Biltemas elwinschar, är det något att ha eller bara skrot?

/Andreas

Hade Julas motsvarighet av denna http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/La...ch-12-V-15361/ enda skillnaden var att min inte hade styrrullar och det är viktigt, funktionsmässigt för övrigt hade jag inget att klaga på och den drar iaf upp en Silver Shark med Suzuki 115hk utan problem.
    Jag moddade min så den fick vajerstyrning och då blev det mycket enklare!

BT.s har ju styrrullar så en fördel och handkontrollen är bekväm så man slipper stå mitt över vajern med ansiktet om det skulle hända något, så jag skulle köra på den iaf.

Finns såklart vassare men då kostar de och inte kul att den får fötter när trailern står uppställd.

Kommentera

Tack för info Rospigg!

/J
      Senast ändrad av MrJazze; 2014-03-23, 17:23.

Kommentera

Man får ju en warn works 3700 för 1200kr extra men det är ju som du säger, risk för stöld! Hur är hastigheten på denna, kortade du din vajer?

/J

Kommentera

Beställde från England. Kvalitetsvinschar är i princip halva priset på där jämfört med Sverige. Ville ha en "snabb" vinsch till min. Kan ofta vara en grej som skiljer en bättre från en sämre vinsch. Köpte från http://www.electricwinchshop.co.uk tog en vecka ungefär. Där finns faktabland med vinschhastiget osv till de flesta vinschar. Valde en supervinsch Terra 35 med syntetband och en billig fjärrstyrning.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
            Man får ju en warn works 3700 för 1200kr extra men det är ju som du säger, risk för stöld! Hur är hastigheten på denna, kortade du din vajer?

/J
            Jo det går att köpa utomlands för samma peng men jag föredrar att köpa på hemmaplan om något händer.

Pga at den inte hade vajerstyrning så blev ja tvungen att kapa vajern ca 2m därefter moddade jag och sedan har det gått bra, därav tipset om styrning!

Kommentera

Intressant ämne, går själv i samma tankar!

En sak jag funderar på, hur har ni löst det snyggt med batteri till winschen? Tycker det verkar finnas lite taskigt utbud med batteriboxar som både är praktiska och snygga! Får väl låta någon tillverka en om inte annat

Koppla direkt till bilen känns lite sisådär

Funderade ett tag på en Bronco 4500: http://www.atvhuset.se/bronco-4500-w...alwire/94358-0

Men efter lite efterforskning verkade den inte tåla smuts nå vidare alls, vare sig winschen eller fjärren

Någon som har erfarenhet av den? prismässigt för winsch och fjärrstyrning känns det helt okej, men då ska det funka också!

Kommentera

Vi säljer Superwinsch på mojoboats, men vi glömmer jämt bort berätta det

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                  Vi säljer Superwinsch på mojoboats, men vi glömmer jämt bort berätta det
                  Vad tar ni för dom, finns de bara för avhämtning eller skickar ni även?

Kommentera

Jeg har også begynt å se på winch, men har lagt det til siden for denne sesongen. Jeg fant ut at for å få det slik jeg vil ha det, ville det rett og slett bli for dyrt i år.

Min tanke var å kjøpe en kasse i rustfritt stål eller aluminium for å sette på hengeren til batteriet. Jeg vil koble meg på 12V-anlegget på hengeren for å få lading til batteriet mens jeg kjører, og da begynte kostnadene å rulle på.... Alternativ to var å koble vinsjen på 12V-uttaket i bagasjerommet i bilen. Dette sjekket jeg aldri skikkelig opp, men så lenge kretsen og sikringen er dimmensjonert for belastningen kan man slippe batteristyret i det hele. (Kan dog kreve at man gjør litt jobb med 12V-uttaket, sikringen og kretsen.) Jeg fant ut at hvis jeg skal styre med batteriet hver gang, kan jeg like gjerne svette litt med manuell vinsj.

Problemet med tyveri har jeg også tenkt litt på. Tanken min var å bruke vinkelsliper på mutterne etter montering, slik at man ikke kan ta av vinsjen uten å kappe boltene. Det vil fortsatt være mulig å stjele den, men det vil kreve litt mer enn bare to skiftenøkler.
                    Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    432 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X