Kom nyss hem med min nya BT500 och vid hemkomsten såg jag att typskylten visade BS450 S. Har jag fått fel vagn!? Givetvis har butiken hunnit stängt. Google gav inte så mycket svar. Vissa norska sidor visar bs450 lika som bt500 medans andra visar lägre lastvikt? Vad står det på era bt500 vagnar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Beteckning Tiki?
Collapse
X
-
Det lär visst vara samma kärra enligt företaget jag köpte min av. Men totalvikt och lastvikt framgår som sagt av regpappren.
Edit: Var precis ute o kollade o min heter också BT 450 på typskylten men det framgå också att kärrans vikt och högsta tillåtna lastvikt tillsammans bli 500 kg. Så man har förmodligen bara bytt namn för att det ska stämma med verkliga förhållanden...Senast ändrad av Gösta; 2014-05-10, 16:35.
Kommentera
-
Tack Gösta! Blir ju struligt när det finns/fanns en 450 modell med 450kg totalvikt.Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggDet lär visst vara samma kärra enligt företaget jag köpte min av. Men totalvikt och lastvikt framgår som sagt av regpappren.
Edit: Var precis ute o kollade o min heter också BT 450 på typskylten men det framgå också att kärrans vikt och högsta tillåtna lastvikt tillsammans bli 500 kg. Så man har förmodligen bara bytt namn för att det ska stämma med verkliga förhållanden...
Kommentera
-
Om det skulle råka vara fler med samma funderingar som hittar tråden fick jag svar av Tiki idag.
"Det är samma trailer. Frabriksbetäckningen är Bs450R men i Sverige
säljer vi den som BS500R (BT500). Det sitter en 750 kg axel på den så du
behöver inte tänka på om det sitter en 450 axel på trailern med
betäckning 500."
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera