Ska du göra det själv? I så fall skulle jag plocka ur de gamla lagren och kolla beteckningen. Sannolikt är det ett standardlager som du köper betydligt billigare i en järnhandel eller hos t ex Mekonomen än hos en kärrtillverkare/försäljare. Tror priset var ungefär hälften nör ett lager byttes på frugans bil o skillnaden var ännu större för hjullagren till min italienska motorcykel...
Nä, skulle i så fall lämna in den. Bilfirman hade inte så bra koll på priser, så jag tänkte kolla själv och se vad det landar på. Hade kanske ändå tänkt att sälja trailern, så funderar på om det är värt att fixa lagrens innan. Nuvarande lager heter knott - OB. Någon som vet om det finns någon billigare kopia? Eller måste man ha beteckningen på dem för att veta?
Plocka ur lagren och packboxarna och ta med dem till TOOLS Momentum eller annan välsorterad industri-butik där du bor så mäter han upp vilken storlek du ska ha, samt även nya packboxar på var sida om lagren.
Billigt i jämförelse med 'original' grejer fast du får bättre kvalitet på grejerna typ SKF.
När jag bytte på min stora trailer innan jag sålde för några år sen så gav jag 700kr inkl moms för lager och packboxar plus fettkopparna till bägge sidor, jobbet tar en timme kanske.
Ingen raketforskning direkt.
Kommentera