Trailer till alumacraft 1236 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trailer till alumacraft 1236

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trailer till alumacraft 1236

Hur tror ni en alumacraft 1236 passar på en sån här med tanke på att den är flatbottnad?

En sådan här borde funka: http://www.multus.se/produkter/battr...uvs/index.html Har en liknande konstruktion på min egen trailer.

Kommentera

eller en vanlig släpkärra,den kan man använda till annat också...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Brukar låna svärmors släpkärra som är från https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/s...aravan-1250-xl när jag åker med grabben och det är jobbigt att lasta på taket på bilen då han bara är 8 :0)

Funkar hur bra som helst, dock har jag en Siljan 330 båt.. men också flatbottnad..

Då denna släpkärra har MYCKET bättre ALLROUND möjligheter och är STOR rekommenderar jag denna!

Kommentera

Ja min röst går solklart till en släpkärra om du endast tänkt frakta denna båt.
          Har du däremot tankar på att skaffa en "vanlig båt" så kanske en trailer är bättre, men å andra sidan måste du ha en trailer som byggarn länkar till, en vanlig kommer inte fungera så bra på en flatbottnad båt.

Ett bra släp kan du hitta på blocket för 5-7k

Kommentera

Har tänkt på vanligt släp, men båtjäveln är ju 3.70 lång. Är inte släp i den längden onödigt tunga och dyra? Hur långt är det rimligt att den kan sticka ut?

Kommentera

Kärrans flak behöver inte vara lika långt som båten, jag hade en kärra med 1,32m X 3,2m stort flak till min Linder 355:a som precis fick plats inuti då fören hamnade ovanför frontlämmen. Hade också byggt en vagga av impregnerade 2" X 2" med ett par kölrullar/sidostöd av den här typen: https://www.ikh.fi/fi/venetela-pieni-900mm-pv0003
              Senast ändrad av Jester Burk II; 2018-01-20, 17:26.

Kommentera

Min siljan 330 har jag på min lilla kärra som har en längd på 2m. Tar bara av lemmen fram, skjuter ut ca 50 cm framåt och även bakre lemmen och där sticker således båten ut ca 70cm.
                Inga problem

Kommentera

har en oskwig 370 som jag hade tänkt ha som takbåt.....blev tusan så mycket smidigare att lägga den på en vanlig släpkärra...

flaket på kärran är 260X130 någonting och båten sticker ut 65-70 framåt och c:a 40 bakåt...är en obromsad
                  brenderup 750kg...
                  Senast ändrad av byggarn; 2018-01-20, 20:20.
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ok låter fint Stahre. Har du transporterat den så med motor på nån gång? Ingen risk att hörnen framtill tar i bilen vid skarp sväng?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                    15 svar
                    780 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    397 visningar