Ursprungligen postat av fhogberg
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Variant trailer
Collapse
X
-
Det var ju synd att vi tappade Eino.
Han var väl den enda som var säker på att det var som jag tror vi alla vill att det är.
Hade han varit kvar hade jag kunnat försökt förklara att som jag förstod det får totalvikten på vagnen överskrida den av biltillverkaren satta maxgränsen, där gäller den aktuella vikten. Däremot får totalvikten på vagnen aldrig överstiga halva bilens tjänstevikt. Kanske hade han åtminstone förstått vad jag menade.
Kanske hade jag även kunnat berätta att jag inte menade att det är konstigt att det görs olika storlek på båttrailers. Det som var konstigt var att exakt samma trailer finns i olika alternativ med endast registrerad vikt som skiljer.
BT-700 finns med Totalvikt: 600/700/750kg
Kanske hade jag även kunnat lära honom att stava till doktorerat.
Fredrik
Kommentera
-
knota
Om bilen väger 1500kg (tj-vikt) så kan du dra 750kg i fallet ovan #9 men om bilen har lägre tj-vikt då, tex 1300kg, då skulle man få dra max 650kg, och lasta 500kg.Ursprungligen postat av 7Ur5b67rNej jag har ingen länk
kolla i ditt eget innlägg :#9 "om din bil väger 1500 kg men enl regbeviset endast får dra 500 kg obromsat så får du dra en vagn med totalvikt på 750 kg så länge du inte lastar den så den blir tyngre än 500 kg " så skrev du själv !! och det är precis så det är
Då skulle väl svaret på varför Tiki har en 450kg vagn ge sig självt, om man har en bil med tj-vikt på 900-100kg så kan man dra den.
Ang att sänka totalvikten på en trailer, så på Rekotrailer kan man mot pristillägg 1500kr+ moms besikta ned till önskad totalvikt.
Senast ändrad av Guest; 2008-10-28, 21:42.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera